BBT353 Toprak - Tarım ve Çevre İlişkileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod BBT353
Ad Toprak - Tarım ve Çevre İlişkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Yakup Kenan KOCA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Dr. EBRU KARNEZ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çevreyi kirleten unsurlar, kaynakları ve bunların insan ve hayvan sağlığı ile bitkiler üzerindeki olumsuz etkilerinin anlaşılması, tarımın çevre kirlenmesine olan etkilerin yorumlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çevre ve kirlenme kavramları, çevreye ilişkin standartlar, çevresel sorunların nedenleri, çevreyi kirleten organik ve inorganik unsurlar, hava kirlenmesinin insan, hayvan ve bitkilere etkileri, su kirlenmesi ve bunun etkileri, toprak kirlenmesi ve buna karşı alınabilecek önlemler.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Tüm ders sunuları ÇÜBİS sitemine yüklenmekte ve dersi alan öğrenciler ile paylaşılmaktadır

Notlar

Çevre kirliliğine yönelik son 3 yılda yapılan bilimsel çalışmalar incelenecek


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toprak bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir
ÖÇ02 Toprağın oluşumu ve oluşuma etki çevresel faktörler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Toprak Kirliliği hakkında neden-sonuç ilişkisi kurar.
ÖÇ04 Temel tarım ve çevre ilişkilerini yorumlar
ÖÇ05 Çevre ve kirlenme kavramlarını açıklar.
ÖÇ06 Çevreye ilişkin standartları listeler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toprak nedir İlk hafta olduğundan dolayı ön hazırlık bulunmamakta Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Toprak nasıl oluşmaktadır Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Toprak oluşumuna etki eden çevresel faktörler Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toprak kirliliği Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Temel tarım bilgileri Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tarımın çevresel etkileri Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Zararlı organik maddeler ve etkileri Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arazi Yetenek sınıflaması Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tarımın çevresel etkilerine örnekler Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çevre ile ilgili temel bilgiler Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Zararların önlenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Toprak kirlenmesi ve önlenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Su kirlenmesi ve zararlı etkileri ve Hava kirlenmesi, zararlı etkileri ve önlenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hava kirlenmesinin arazide simptomlarla belirlenmesi Ders notları ve kaynak kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 11:18