Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | BBP351 |
Ad | Organik Tarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, organik tarımın dünya ve Türkiye deki mevcut durumunu, organik tarımın genel ilkelerini, organik tarımda kontrol ve sertifikasyon işlemlerini, organik tarımın geliştirilmesi kapsamında, toprağın besin maddelerince doğal yollar ile karşılanması, hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolünde kullanılan yöntemler ile bazı bitki türlerinde organik yetiştiricilik örneklerinin verilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu derste, organik tarımın dünya ve Türkiyedeki mevcut durumu, amacı ve prensipleri hakkında bilgi verilmekte, ayrıca organik tarımın geliştirilmesi kapsamında, toprağın besin maddelerince doğal yollar ile zenginleştirilmesi, hastalık, zararlı ve yabancı otları kontrol için kullanılan yöntemler, organik tarımda kontrol ve sertifikasyon konuları ile bazı bitki türlerinde organik yetiştiricilik örnekleri verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi:1, Ankara.
Notlar
Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik tarımın amaçlarını anlatır. |
ÖÇ02 | Organik ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları anlatır. |
ÖÇ03 | Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolünü anlatır. |
ÖÇ04 | Organik tarımda kullanılan hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrol yöntemlerini anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Çevre kirliliği2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Organik tarımda bitki besin maddesi kaynakları | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Azotun, Fosforun ve Potasyumun doğal yollarla karşılanması | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Organik Gübreler (çiftlik gübresi) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Organik Gübreler (kompost yapımı) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
9 | Biyolojik mücadele | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Biyoteknik kontrol | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Yabancı ot yönetimi | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Ekim Nöbeti | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Örtü altında organik tarım | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Organik tarım yönetmeliği | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Organik tarımda sertifikasyon | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |