Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | P338 |
Ad | Peyzaj Onarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİYE SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİYE SAY
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tahribata uğrayan peyzajların doğaya kazandırılması ve farklı kullanımlara dönüştürülmesi süreçlerinde etkin rol alması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Peyzaj onarım yöntemleri. Onarım çalışmalarında kullanılan canlı ve cansız malzemeler, Peyzaj onarım çalışmalarının gerektiği alanlar: Su kıyıları, eğimli alanlar, çöp depo alanları, erozyon alanları, tarım alanları, malzeme ocakları gibi peyzaj onarımı gerektiren alanlarındaki uygulama örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Notlar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peyzaj onarımı ile ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Peyzaj onarım gerektiren tahrip olmuş alanları belirler. |
ÖÇ03 | Tahribatın niteliğine göre uygulanacak onarım tekniğine karar verir. |
ÖÇ04 | Onarım çalışmalarında kullanılacak malzemeleri seçer. |
ÖÇ05 | Onarım çalışmasının sonunda alanın hangi amaca hizmet edeceğine dair çıkarımlarda bulunur. |
ÖÇ06 | Onarım çalışmasının sonunda alanda planlama çalışmalarını yürütür. |
ÖÇ07 | Onarım çalışmasının sonunda alanda tasarım çalışmalarını yürütür. |
ÖÇ08 | Onarım çalışması sonrasındaki plantasyon hakkında öneriler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler. 14 haftalık ders programının tanıtımı. Kaynak tanıtımı. | ders paketlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Peyzaj onarımının amacı ve tarihçesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ekolojik faktörlerin ve ekosistem kavramlarının irdelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Peyzaj onarımında kullanılan yöntemler ve teknikler | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Peyzaj onarım tekniğinde kullanılan malzemeler. Canlı ve cansız malzemeler arasındaki farklar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Peyzaj onarımında bitkisel örtülemenin önemi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Peyzaj onarım çalışmalarının gerekli olduğu alanlar ve örnek tanıtımlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Erozyon alanlarında peyzaj onarım teknikleri | paylaşılan ders notlarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ara sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Kumul alanlarda peyzaj onarım çalışmaları Yumurtalık-Akyatan uygulama çalışmasının tanıtımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Katı atık depolama alanında peyzaj onarım çalışmaları Sofulu çöp alanı uygulama çalışmasının tanıtımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Teknik Gezi, Peyzaj onarım tekniklerinin uygulandığı alanlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Malzeme ocaklarında peyzaj onarım teknikleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci sunuşları Değerlendirme -tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | 2-Öğrenci sunuşları Değerlendirme -tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yıl sonu sınavı | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |