Genel Bilgi
Kod | PM431 |
Ad | Çim Alanları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında estetik ve fonksiyonel amaçlarla kurulan çim alanlarla ilgili bilgilerin verilmesi. Çim alanların hazırlığı ile ilgili genel bilgilerin sunulması. Kullanılacak çim türleri, karışımlar, kullanım alanları hakkında bilgi verilmesi. Yapılan herbaryumun geliştirilmesi çalışmaları ile peyzaj mimarlığında kullanılan bitki bilgilerinin geliştirilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Çimlerin kullanım alanları, fonksiyonları, alan hazırlığı aşamaları, çim tür ve karışımları, ekim-dikim teknikleri, bakım işlemleri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları
Notlar
Çim alanlar ve çim türleri ile ilgili tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çim alanların kurulması ile ilgili bilgileri sıralar. |
ÖÇ02 | Çim alanlarda kullanılan çim türleri ve karışımlar hakkında yorum yapar |
ÖÇ03 | Çim alanların işlevlerini ve kullanım alanlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Çim alanların bakımını doğru olarak yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel tanımlar. Çimlerin kullanım alanları, yaygınlıkları, kentsel ve kırsal ölçekte sağladığı yararlar | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Çim bitkilerinde aranılan genel özellikler, çimlerin botanik özellikleri. Botanik özelliklere bağlı olarak kullanılan terimler ve anlamları. | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çim alanlarını ve çimleri etkileyen çevresel koşullar, zarar verici koşullara karşı alınması gereken önlemler. Çimlerin gruplarına göre büyüme ve gelişme özelliklerinin çevresel koşullara karşı gösterdiği farklılıklar. | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çim alanlarını ve çimleri etkileyen çevresel koşullar, zarar verici koşullara karşı alınması gereken önlemler. Çimlerin gruplarına göre büyüme ve gelişme özellikleri. | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çim alanların kurulması aşamaları : altyapı sistemlerinin kurulması ve toprak hazırlıkları | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çim alanların kurulması aşamaları : altyapı sistemlerinin kurulması ve toprak hazırlıkları-2 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Çim alanların kurulması aşamaları : bitkilendirme aşamaları | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-7 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Özel alanlarda çim alan oluşturma : küçük alanlar, sorunlu alanlar (eğimli, gölge, kurak, vs), karışımlar | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çim alanlarla yerörtücü alanların bakım ve çevresel ölçek başta olmak üzere karşılaştırılması | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çim alanlarda bakım işlemleri: önemi, zamanlamaları, türlere göre farklılıklar, Düzenli ve düzensiz bakım işlemleri | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çim alanlarda bakım işlemleri: biçim, kenar kesim işlemleri, dikey biçim | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çim alanlarda bakım işlemleri: sulama, gübreleme, yabancı otlarla savaşım, biçim artıkları ve diğer organiklerin temizlenmesi | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çim alanlarda havalandırma, kumlama veya kapak malzemesi serilmesi, kapak malzemelerinin özellikleri | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çim alanlarda yenileme işlemleri, üst ekim | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınav hazırlığı-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |