PM431 Çim Alanları

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod PM431
Ad Çim Alanları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında estetik ve fonksiyonel amaçlarla kurulan çim alanlarla ilgili bilgilerin edinilmesi. Çim alanların hazırlığı ile ilgili genel bilgilere hakim olması. Kullanılacak çim türleri, karışımlar, kullanım alanları hakkında yetkinlik kazanması. Yapılan herbaryumun geliştirilmesi çalışmaları ile peyzaj mimarlığında kullanılan bitki bilgilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çimlerin kullanım alanları, fonksiyonları, alan hazırlığı aşamaları, çim tür ve karışımları, ekim-dikim teknikleri, bakım işlemleri

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları

Notlar

Çim alanlar ve çim türleri ile ilgili tüm yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çim alanların kurulması ile ilgili bilgileri sıralar.
ÖÇ02 Çim alanlarda kullanılan çim türleri ve karışımlar hakkında yorum yapar
ÖÇ03 Çim alanların işlevlerini ve kullanım alanlarını tanımlar.
ÖÇ04 Çim alanların bakımını doğru olarak yapar.
ÖÇ05 Çim bitkilerinin botanik özellikleri bilir ve bitkileri ayırt eder.
ÖÇ06 Çim alanlarını ve çimleri etkileyen çevresel koşullara karşı gerekli önlemleri alır.
ÖÇ07 Çim alanlarda yenileme işlemlerini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel tanımlar. Çimlerin kullanım alanları, yaygınlıkları, kentsel ve kırsal ölçekte sağladığı yararlar Ders bilgi paketini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Çim bitkilerinde aranılan genel özellikler, çimlerin botanik özellikleri. Botanik özelliklere bağlı olarak kullanılan terimler ve anlamları. Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çim alanlarını ve çimleri etkileyen çevresel koşullar, zarar verici koşullara karşı alınması gereken önlemler. Çimlerin gruplarına göre büyüme ve gelişme özelliklerinin çevresel koşullara karşı gösterdiği farklılıklar. Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çim alanlarını ve çimleri etkileyen çevresel koşullar, zarar verici koşullara karşı alınması gereken önlemler. Çimlerin gruplarına göre büyüme ve gelişme özellikleri. Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çim alanların kurulması aşamaları : altyapı sistemlerinin kurulması ve toprak hazırlıkları Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çim alanların kurulması aşamaları : altyapı sistemlerinin kurulması ve toprak hazırlıkları-2 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Çim alanların kurulması aşamaları : bitkilendirme aşamaları Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-7 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Özel alanlarda çim alan oluşturma : küçük alanlar, sorunlu alanlar (eğimli, gölge, kurak, vs), karışımlar Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çim alanlarla yerörtücü alanların bakım ve çevresel ölçek başta olmak üzere karşılaştırılması Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çim alanlarda bakım işlemleri: önemi, zamanlamaları, türlere göre farklılıklar, Düzenli ve düzensiz bakım işlemleri Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çim alanlarda bakım işlemleri: biçim, kenar kesim işlemleri, dikey biçim Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çim alanlarda bakım işlemleri: sulama, gübreleme, yabancı otlarla savaşım, biçim artıkları ve diğer organiklerin temizlenmesi Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çim alanlarda havalandırma, kumlama veya kapak malzemesi serilmesi, kapak malzemelerinin özellikleri Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çim alanların yenilenmesi, tohumlama Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınav hazırlığı-2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 50 20
1. Ödev 50 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 11:07