PM431 Çim Alanları

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM431
Ad Çim Alanları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında estetik ve fonksiyonel amaçlarla kurulan çim alanlarla ilgili bilgilerin verilmesi. Çim alanların hazırlığı ile ilgili genel bilgilerin sunulması. Kullanılacak çim türleri, karışımlar, kullanım alanları hakkında bilgi verilmesi. Yapılan herbaryumun geliştirilmesi çalışmaları ile peyzaj mimarlığında kullanılan bitki bilgilerinin geliştirilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Çimlerin kullanım alanları, fonksiyonları, alan hazırlığı aşamaları, çim tür ve karışımları, ekim-dikim teknikleri, bakım işlemleri

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları

Notlar

Çim alanlar ve çim türleri ile ilgili tüm yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çim alanların kurulması ile ilgili bilgileri sıralar.
ÖÇ02 Çim alanlarda kullanılan çim türleri ve karışımlar hakkında yorum yapar
ÖÇ03 Çim alanların işlevlerini ve kullanım alanlarını tanımlar.
ÖÇ04 Çim alanların bakımını doğru olarak yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel tanımlar. Çimlerin kullanım alanları, yaygınlıkları, kentsel ve kırsal ölçekte sağladığı yararlar Ders bilgi paketini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Çim bitkilerinde aranılan genel özellikler, çimlerin botanik özellikleri. Botanik özelliklere bağlı olarak kullanılan terimler ve anlamları. Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çim alanlarını ve çimleri etkileyen çevresel koşullar, zarar verici koşullara karşı alınması gereken önlemler. Çimlerin gruplarına göre büyüme ve gelişme özelliklerinin çevresel koşullara karşı gösterdiği farklılıklar. Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çim alanlarını ve çimleri etkileyen çevresel koşullar, zarar verici koşullara karşı alınması gereken önlemler. Çimlerin gruplarına göre büyüme ve gelişme özellikleri. Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çim alanların kurulması aşamaları : altyapı sistemlerinin kurulması ve toprak hazırlıkları Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çim alanların kurulması aşamaları : altyapı sistemlerinin kurulması ve toprak hazırlıkları-2 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Çim alanların kurulması aşamaları : bitkilendirme aşamaları Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-7 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Özel alanlarda çim alan oluşturma : küçük alanlar, sorunlu alanlar (eğimli, gölge, kurak, vs), karışımlar Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çim alanlarla yerörtücü alanların bakım ve çevresel ölçek başta olmak üzere karşılaştırılması Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çim alanlarda bakım işlemleri: önemi, zamanlamaları, türlere göre farklılıklar, Düzenli ve düzensiz bakım işlemleri Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çim alanlarda bakım işlemleri: biçim, kenar kesim işlemleri, dikey biçim Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çim alanlarda bakım işlemleri: sulama, gübreleme, yabancı otlarla savaşım, biçim artıkları ve diğer organiklerin temizlenmesi Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çim alanlarda havalandırma, kumlama veya kapak malzemesi serilmesi, kapak malzemelerinin özellikleri Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çim alanlarda yenileme işlemleri, üst ekim Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınav hazırlığı-2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 05:13