Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | PM429 |
Ad | YAZ STAJI |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ofis ve şantiye ortamında peyzaj planlama ve tasarım konularında uygulama tecrübesi kazanılması
Dersin İçeriği
Yaz döneminde özel ve kamu kurum ve kuruluşlarında ofis ve şantiye çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Öğrenci, bölümde geçirdiği 6.yarıyılların tamamlanmasının ardından gelen yaz tatili döneminde stajlarını tamamlar
Kaynaklar
bu derste kaynağa ihtiyaç duyulmamaktadır.
Notlar
bu derste kaynağa ihtiyaç duyulmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ofis ortamında proje çizim vb. konusunda tecrübe kazanır |
ÖÇ02 | Tasarım proje eskiz çalışmaları konusunda tecrübe kazanır |
ÖÇ03 | Tasarım projesi çizim yazılımları (AutoCAD, 3DMax. vb.) pratikler yapar |
ÖÇ04 | Tasarım projesi 3 boyutlu modelleme uygulamaları yapar |
ÖÇ05 | Bitki dikim uygulamalarında tecrübe kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj yönergesi hakkında bilgi verilmesi | staj defterini hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Staj yapan öğrencilerin grup listesinin hazırlanması | staj defterini hazırlama 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Staj yapan öğrencilerin grup listesinin hazırlanması 12 | staj defterini hazırlama 12 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Staj sunumlarının yapılması | staj defterinin teslimi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Staj sunumlarının yapılması 2 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Staj sunumlarının yapılması 3 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Staj sunumlarının yapılması 4 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Staj sunumlarının yapılması 5 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 5 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Staj sunumlarının yapılması 6 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 6 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Staj sunumlarının yapılması 7 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 7 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Staj sunumlarının yapılması 8 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 8 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Staj sunumlarının yapılması 9 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 9 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Staj sunumlarının yapılması 10 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 10 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Staj sunumlarının yapılması 11 | Öğrencinin staj sunumunun hazırlığı 11 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | staj defterinin ve sunumun değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | staj defterinin ve sunumun değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 22 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,88 | ||
AKTS | 1 AKTS |