Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | MU404 |
Ad | Mesleki Projelendirme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrencinin peyzaj mimarlığı alanındaki çalışmaları bütün yönleri ile inceleyebilmeli ve karar verme/uygulama sürecinde neler yapacağını kavraması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin eğilimine göre araştırma konusunu belirlenmesi, uygulamaların gerçekleştirilmesi ve denemenin yürütülmesi, sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi ve araştırmanın bir rapor halinde yazılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders anlatımı için çok sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.
Notlar
Ders anlatımı için çok sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme aşamalarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Yürüttüğü çalışmaya ilişkin planlama/tasarım yaklaşımlarını ve felsefeleri açıklar |
ÖÇ03 | Kaynak araştırma ve yazma tekniklerini uygular |
ÖÇ04 | Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunur. |
ÖÇ05 | Kazanımlara uygun ölçme araçları kullanabilir. |
ÖÇ06 | Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirir. |
ÖÇ07 | Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin ilgili öğretim elemanı ile konusunu seçmesi | Proje örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Öğrencinin ilgili öğretim üye ve/veya yardımcısı ile konu hakkında bilgilenme, içerik ve zamanlama çalışmaları | Proje örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Konunun içerik, kaynak kullanımı ve raporda bulunması gereken unsurlarla ilgili çalışmalar | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap |
4 | Belirlenen konulara yönelik literatürdeki örnek çalışmaların irdelenmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | (2) Belirlenen konulara yönelik literatürdeki örnek çalışmaların irdelenmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | (1) Raporun ve eklerinin yazım-çizim aşamaları; rapor konu başlıklarının içeriklerinin netleştirilmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Raporun ve eklerinin yazım-çizim aşamaları; rapor konu başlıklarının içeriklerinin netleştirilmesi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ara teslime yönelik düzenleme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kaynak, resim ve şekillerin seçimi, sunum yöntemleri üzerinde çalışmalar | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım |
10 | Kaynak, resim ve şekillerin seçimi, sunum yöntemleri üzerinde çalışmalar (2) | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Yazım kontrolü ve genel tartışmalar | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Yazım kontrolü ve genel tartışmalar (2) | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Baskı alınması ve ciltleme işleminin yapılması | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Raporun ekleri ile birlikte teslimi | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Düzeltme | Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-Bütünleme | Final sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 28 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,12 | ||
AKTS | 1 AKTS |