PM436 Peyzaj Bakımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM436
Ad Peyzaj Bakımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bir peyzaj mimarının herhangi bir alanda (dış ve iç mekan) bitkilere yönelik gerekli bakım işlerini yapabilecek ve yönlendirebilecek bilgi birikimi ile donanımını sağlamak

Dersin İçeriği

Genel tanımlar. Peyzaj Bakımı işlemlerinin yapılma amaçları, bakım işinin genel sınırları, planlanması, bakım alet ve makinaları, toprakla ilgili işlemler, karışımlar, kompostlar, sulama; gübreleme; hastalık ve zararlılarla savaşım, budama- şekil verme

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları

Notlar

Yeşil alanların bakımı ve ilgili konulardaki tüm yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Herhangi bir alanın sağlıklı ve sürdürülebilir nitelikte olması için gerekli bakım işlemlerini bilir
ÖÇ02 Türlerin çeşitli çevresel koşullarda büyüme ve gelişimlerinde ortaya çıkacak farklılıkları anlar
ÖÇ03 Yeşil alanların çevre kalitesini artırmadaki etkinliğini artıracak bakım işlemlerini planlar
ÖÇ04 Bakımla ilgili teknik donanımları bilir ve bazılarını kullanır
ÖÇ05 Piyasada mevcut peyzaj mimarlığı şirketlerinin yaptıkları işleri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel tanımlar. Peyzaj Bakımı işlemlerinin yapılma amaçları, bakım işinin genel sınırları, ödev konularının belirlenmesi Ders bilgi paketini inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Düzenli uygulanan bakım işlemleri. Alanlara göre gösterdiği farklılıklar. Bakım içinde yenileme işleri, toprakla ilgili işlemler. Karışımlar, kompostlar ve yapımı. Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Düzenli uygulanan bakım işlemleri: sulama; su kalitesi ve genel uygulama şekilleri Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Düzenli uygulanan bakım işlemleri: gübreleme; çeşitleri ve genel uygulama şekilleri, hastalık ve zararlılarla savaşım Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Bakım işlemlerinde kullanılan alet ve ekipmanlar Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Düzenli uygulanmayan bakım işlemleri: budama, şekil verme Budama uygulamaları, türlere göre ve amaca göre gösterdiği farklılıklar Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Açık alanda uygulama Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çalışma konularının sunulması, tartışma Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çalışma konularının sunulması, tartışma-2 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çalışma konularının sunulması, tartışma-3 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çalışma konularının sunulması, tartışma-4 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çalışma konularının sunulması, tartışma-5 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çalışma konularının sunulması, tartışma-6 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çalışma konularının sunulması, tartışma-7 Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı-1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Sınav hazırlığı-2 Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 05:16