Genel Bilgi
Kod | BED540 |
Ad | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme örgütlerinin iç ve dış çevresiyle iş ahlakı ve sosyal sorumluluk doğrultusunda ilişkiler geliştirme ve sürdürmenin gereğini kavrama, bunun yol, yöntem ve araçlarını öğrenmek
Dersin İçeriği
Etik ve eğilim, etik ve örgütsel paydaşlar, sosyal sorumluluk politikaları, çevresel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir tedarik zinciri, sürdürülebilir gelişim, işyerinde ayrımcılık ve taciz, örgüt ve sosyal konular, örgüt ve toplum gibi konuları anlaşılmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çetin Bektaş. (2022). İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk. 1. Basım. Beta Yayınları.
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmelerde etik değerlerin geçerli olduğu bir çalışma ortamının yaratılmasında, yönetici olarak üstlenecekleri sorumlulukları bilir. |
ÖÇ02 | İş hayatında alacakları iş kararlarını etik açıdan değerlendirme becerilerini kazanır. |
ÖÇ03 | Mesleklerini, etik değerlere uygun olarak ve toplumun yararına olacak şekilde icra eder. |
ÖÇ04 | Öğrenciler sosyal sorumluluk bilincini kazanarak bunu eyleme dönüştürür. |
ÖÇ05 | Örgütlerin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk politikalarını oluşturabilmeyi kavrar. |
ÖÇ06 | Örgütlerin iş ahlakı ve sosyal sorumluluklarının kurumsal kimlik oluşturma ve geliştirmedeki rolünü kavrar |
ÖÇ07 | İşletme örgütlerinin ahlaki ve sosyal sorumluluklarının ne olduğunu güncel gelişmeler ışığında kavrar |
ÖÇ08 | İşletme örgütlerinin toplumsal yapılarla olan ilişkilerini tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik ve İş etiğine giriş ve temel kavramlar | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ahlak teorileri ve güncel çalışmalar | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toplumsal ve bireysel etik ayrımı | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Örgütsel etik kavramı ve tanımı | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İş ve işletme ahlakı kavramı ve kapsamı | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İşletmelerde ahlak yönetimi ve kurumsallaşma | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İş ahlakını oluşturan temel alanlar (İşletmecilik ahlakı, Meslek ahlakı, Çalışma ahlakı) | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğrenilen bilgilerin tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Sosyal Sorumluluk Kavramı | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sorumluluk Kavramları ve İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Alanları | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bireysel ve toplumsal sorumluluk kavramı ve kapsamı | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve kapsamı | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kurumsal sosyal sorumluluk proje örnekleri | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vaka analizi (örnek olay analizi) | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen bilgilerin tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenilen bilgilerin tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |