BED521 Spor Psikolojisi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED521
Ad Spor Psikolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sportif performansın arttırılmasında spor psikolojisinin önemini öğrenir.

Dersin İçeriği

Psikolojinin tanımı, Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, Amaçlar, Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry

Notlar

Spor Psikolojisi: Inside Sport Psychology Peter C. Terry


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Sportif performansın arttırılmasında, spor psikolojisinin önemini öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenci Korku, kaygı, stres, uyarılmışlık kavramlarını öğrenerek, sportif performansa hangi düzeyde etki ettiklerini kavrar
ÖÇ03 Öğrenci Psikolojik hazırlığın ön koşullarını öğrenir Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı; yapması ve yapmaması gerekenleri bilir.
ÖÇ04 Öğrenci Sporcunun müsabakaya psikolojik yönden nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenir.
ÖÇ05 Öğrenci Sporcuların karşılaştığı belirli problemleri öğrenerek, sporcuları motive ederken dikkat etmesi gereken önemli noktaları kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikolojinin tanımı; Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, Neyi amaçladığı. Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sportif psikolojisinde uygulamanın genel hatları, ruhsal ve zihinsel etkinlikler. Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kişilik; belirleyen kriterleri, Sporun kişilik gelişimine katkıları, kişilik kuramları, sporcuların kişiliklerinin araştırılması. Sporda performansın Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kaygı, korku, stres, uyarılmışlık kavramlarının tanımı, sportif performansa etkileri. uyarılmışlık- performans ilişkisi kuramları. Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sporda motivasyon; motivasyon kuramları; başarı güdülenmesi, hedefi gerçekleştirme, yüklemleme kuramları Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Performansı engelleyen faktörlerin giderilmesi ve psikoregülasyon teknikleri.; gevşeme teknikleri; Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hedef belirleme, sportif hedefler basamağı, hedef belirlemede dikkat edilecek noktalar. Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri,takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. A Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Grup ve grup dinamiğinin spordaki görünümü; oluşum evreleri,takım ruhu oluşturma, geliştirme, güven çalışmaları ve uygulamaları. B Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Antrenör sporcu iletişimi ve önemi. Antrenörün sporcuya psikolojik destekteki rolü. Antrenörün sporcuya yaklaşımı ve iletişimi nasıl olmalı. Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Algı, dikkat, konsantrasyon; dikkatin sosyo-psikolojik kuramları Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Sürentrenman tanımı, nedenleri, belirtileri, giderilmesine yönelik uygulamalar Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Yarışma öncesi, yarışma, yarışma sonrası sporcuya verilmesi gereken psikolojik destek.Ideal performans durumu,(IPD) Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Geri bildirimlerin alınması, değerlendirme Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri- Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:24