BED506 Spor Organizasyonları ve Olimpik Hareketler

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED506
Ad Spor Organizasyonları ve Olimpik Hareketler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının tarihsel gelişimini ve yapısını, olimpik hareket ve felsefesini açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, spor organizasyonu ile ilgili genel kavram ve tanımlar, antik ve modern olimpiyat oyunlarının oluşum süreci, olimpik hareket ve felsefesi, uluslararası ve ulusal spor organizasyonları, spor organizasyonlarının sorunlarının analizi ve çözümleri oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders Sunuları İlgili Makaleler

Notlar

Olimpiyadlar. (2003) Derleyen. Koryürek C.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, spor organizasyonu ile ilgili genel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenci, antik ve modern olimpiyatların tarihsel gelişimini bilir.
ÖÇ03 Öğrenci, olimpik hareket ve felsefesini açıklar.
ÖÇ04 Öğrenci uluslararası spor organizasyonlarını bilir
ÖÇ05 Öğrenci ulusal spor organizasyonlarının yapısını açıklar.
ÖÇ06 Öğrenci, spor organizasyonlarının sorunlarını analiz eder ve çözüm üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Organizasyon, spor organizasyonu ile ilgili genel kavram ve tanımlar İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Spor Organizasyonlarının Hazırlık Süreci İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dünyadaki Önemli Spor Organizasyonları İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Antik Olimpiyat Oyunları İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Modern Olimpiyat Oyunları İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Olimpik Hareket İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Olimpizm Felsefesi İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
8 Ara Sınav Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Uluslararası Olimpiyat Komitesine bağlı yapılar (IOC) İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Uluslararası Spor Federasyonları (ISF) İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Ulusal Olimpiyat Komitesi (TMOK) İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 TMOK Projeleri İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Başarılı ulusal spor federasyonları İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Spor Organizasyonlarında Sorunlar ve Çözüm Önerilerine Yönelik Örnek Olaylar İlgili kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:24