Genel Bilgi
Kod | BED541 |
Ad | Sporda Liderlik ve Örgüt İklim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çalışacakları alanla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toparlayarak sistematik bir yaklaşımla dinleyicilere etkili aktarabilmek
Dersin İçeriği
İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sporda Liderlik. Editörler:Ian O Boyle, Duncan Murray ve Paul Cummins. Çeviri Editörleri F. Pervin BİLİR; Yeliz ERATLI ŞİRİN. Akademisyen Yayın Evi.1. Basım. 2020
Notlar
Ders Sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, liderlikle ilgili kuram ve kavramlarının neler olduğunu ve birbiriyle olan ilişkilerini ifade eder |
ÖÇ02 | Öğrenci, yeni liderlik kuramlarını betimler. Spor organizasyonlarında liderlik ile ilgili yapıyı analiz eder |
ÖÇ03 | Öğrenci, spor organizasyonlarında liderlik yaklaşımlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, örgüt iklimi kavramının spor kurumlarındaki örneklerini tanımlayabilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, örgüt iklimi kavramını analiz eder ve örgüt iklimi kavramını yorumlayabilir. Örgüt iklimi, gelişimi ve oluşumunu kavrayıp, tartışabilir. |
ÖÇ06 | Öğrenci, sporda liderlik ve örgüt iklimi ilişkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, spor örgütleri ikliminin analizini yapar. |
ÖÇ08 | Öğrenci, spor örgütlerindeki liderleri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lider ve liderlik ile ilgili kavram ve tanımlar | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Liderliğin oluşumu | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Grup ve liderlik | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Liderlik Kuramları, liderlik yaklaşımları | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Liderlik özellikleri, prensipleri ve fonksiyonları ve davranışları | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Spor ve liderlik ilişkisi | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Spor organizasyonlarında lider tipleri ve liderlik yaklaşımlar | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | örgüt iklimi kavramı, | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | örgüt ikliminin önemi, örgüt ikliminin boyutları, | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | örgütsel iklim tipleri,örgüt ikliminin yarattığı sonuçlar | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | örgüt iklimi ve örgüt kültürü ilişkisi, | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Sporda örgüt iklimi | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sporda liderlik ve örgüt iklimi ilişkisi | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Spor kurumlarında örgüt iklimi ve iş gören performansı ilişkisi | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |