Genel Bilgi
Kod | BED505 |
Ad | Engelli Eğitiminde Spor |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Amacı / Hedefi
Engellilik hakkında genel bilgi vermek, engelliler için sporun önemi ve etkilerini ortaya koymak
Dersin İçeriği
Engellilik tanımı,nedenleri, türleri, down sendromu, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, mental reterdasyon, engelliler için spor eğitimi, engelliler için öğretim yöntemleri, engelliler için performans değerlendirme testleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Editör: Gonca İNCE, Ebru DERETARLA GÜL, Pegem Akademi, 2021.
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Engellilik tanımını kavrayabilme |
ÖÇ02 | Engellilik türlerini değerlendirebilme |
ÖÇ03 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ04 | Down sendromu konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ05 | Otizm spektrum bozukluğu konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ06 | Mental reterdasyon konusunda bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ07 | Engelliler için spor eğitiminde engelli bireyleri karşılaştırabilme |
ÖÇ08 | Engelliler için öğretim yöntemlerini değerlendirebilme |
ÖÇ09 | Engelliler için performans değerlendirme testleri ayırt edebilme |
ÖÇ10 | Engelliler için performans değerlendirme testlerini kavrayabilme |
ÖÇ11 | Engelliler için performans değerlendirme testlerini uygulayabilme |
ÖÇ12 | Engelliler için performans değerlendirme testlerini modifiye edebilme |
ÖÇ13 | Engelliler için performans değerlendirme testlerini sonuçlandırma |
ÖÇ14 | Engelliler için performans değerlendirme testlerini raporlama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Engellilik tanımı | İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Engellilik türleri | İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite | İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Down sendromu | İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Otizm spektrum bozukluğu | İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Mental reterdasyon | İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Engelliler için spor eğitimi | İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Engelliler için öğretim yöntemleri | Makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Engelliler için performans değerlendirme testleri | Makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Engelliler için performans kriterler ve değerlendiririlmesi | Makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Farklı engel grupları üzerinde performans testleri | Makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Farklı engel grupları üzerinde performans değerlendirme test uygulamaları | Rehabilitasyon merkezlerinde engelli bireyler ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Farklı engel gruplarında performans testlerinin yorumlanması | Rehabilitasyon merkezlerinde engelli bireyler ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Engel gruplarında performans değerlendirilmesi ve planlanması | Rehabilitasyon merkezlerinde engelli bireyler ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |