BED560 Spor ve Sosyal Medya

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED560
Ad Spor ve Sosyal Medya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere sporda alanında sosyal medyanın önemi ve etkileri hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Geleneksel Medya ve Sosyal Medya, Spor ve Sosyal Medya İlişkisi, Sosyal Medya ve Spor Sektörü, Sporcular ve Sosyal Medya, Spor Örgütleri ve Sosyal Meyda, Spor Organizasyonları ve Sosyal Medya, Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya, Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya, Kadın Sporcular ve Sosyal Medya

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Abeza, G. (2023). Social Media and Sport Studies (2014–2023): A Critical Review. International Journal of Sport Communication, 16(3), 251-261. https://doi.org/10.1123/ijsc.2023-0182 • Abeza, G., O’Reilly, N., & Seguin, B. (2019). Social media in relationship marketing: The perspective of professional sport managers in the MLB, NBA, NFL, and NHL. Communication & Sport, 7(1), 80–109. https://doi.org/10.1177/2167479517740343 • Abeza, G., Sanderson, J. (2022). Theory and social media in sport studies. International Journal of Sport Communication, 15(6), 1-9. • Acar F., Altunok G. (2013). The ‘politics of intimate’at the intersection of neo-liberalism and neo-conservatism in contemporary Turkey. Women’s Studies International Forum, 41(1), 14–23. https://doi.org/10.1016/j.wsif.2012.10.001 • Akgöz, G. (2016). From unhappy marriage to dangerous liaison: feminism, neoliberalism and social movements. Fe Dergi, 8(2), 85-100. • Arat, N. (1996). Women's studies in Turkey. Women's Studies Quarterly, 24(1/2), 400-411. • Atuk S. (2020). Femicide and the speaking state: Woman killing and woman (re) making in Turkey. Journal of Middle East Women's Studies, 16(3), 283–306. https://doi.org/10.1215/15525864-8637409 • Ayhan, B., & Demir, Y. (2022). Systematic Sexism: Women’s Sports News in a Circle of Gatekeepers and Users on Twitter. Communication & Sport, 1-23. https://doi.org/10.1177/21674795221147644.

Notlar

Witkemper, C., Lim, C. H., & Waldburger, A. (2012). Social media and sports marketing: Examining the motivations and constraints of Twitter users. Sport Marketing Quarterly, 21(3). Clavio, G. (2020). Social media and sports. Human Kinetics.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yeni medya ve Geleneksel Medya arasındaki farkları bilir.
ÖÇ02 Sosyal Medya ve Spor arasındaki ilişkiyi yorumlar.
ÖÇ03 Spor sektörü açısından sosyal medya kullanımını analiz eder.
ÖÇ04 Sosyal medyanın sporcular açısından avantaj ve dezavantajlarını kavrar.
ÖÇ05 Kadın sporcular açısından sosyal medyanın yarattığı fırsatları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Ders kaynaklarını ve içeriğini hazırlama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Geleneksel Medya ve Sosyal Medya Literatür tarama ve makale okuma, Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Geleneksel ve Sosyal Medyada Spor Konu ile ilgili kitap ve makaleleri okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
4 Spor ve Sosyal Medya İlişkisi Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Spor Sektörü Açısından Sosyal Medya Kaynakları tarama ve okuma, makale okuma, sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Anlatım
6 Sporcular ve Sosyal Medya Örnek olay inceleme, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Spor Örgütleri ve Sosyal Medya Kısa röportaj yapma, Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Spor Ogranizasyonları ve Sosyal Medya Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kadın Sporcular ve Sosyal Medya Sosyal medya uzmanı görüşmeleri, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
13 Dijital Aktivizm ve Spor Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dijital/Siber Şiddet ve Spor Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:23