Genel Bilgi
Kod | BSB635 |
Ad | Çocuklarda Fiziksel Uygunluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk yaşlarda Fiziksel uygunluğun Önemini Anlamak, Çocuklarda Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi, Fiziksel aktivite ve Fiziksel uygunluk, Fiziksel aktivite ve ağırlık kontrolü, Fiziksel aktivite ve Sağlık, Yaşam Boyu Fiziksel Uygunluk, Fiziksel aktivite ve Sağlık ilişkisini anlamak.
Dersin İçeriği
Fiziksel aktivite ve Sağlık, Yaşam Boyu Fiziksel Uygunluk
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Book of Physical Fitness for Children Cooper, Hilma F. Library Journal.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Fiziksel Aktivite ve egzersiz sıhhatlilik wellness ve sağlığı açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci, Sağlıkla İlişkili Fiziksel Uygunluk Bileşenlerinin açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenci, Kardio - respiratuvar Uygunluk parametrelerini bilir |
ÖÇ04 | Öğrenci, Kardio - pulmoner Uygunluk parametrelerini bilir |
ÖÇ05 | Öğrenci, Beden Kompozisyonunu, beden algısı bilinci açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenci, kas kuvveti, dayanıklılığı ve Kassal Esnekliği açıklar |
ÖÇ07 | Öğrenci, Kassal Esneklik İle Sakatlık İlişkisini açıklar |
ÖÇ08 | Vize Sınavı yapılacaktır.................................................................................... |
ÖÇ09 | Öğrenci, Fiziksel Uygunluk Shephard modelini bilir........... |
ÖÇ10 | Öğrenci, Kassal Kuvvetini değerlendirir ve kas esnekliği ve farklılıkları bilir.......... |
ÖÇ11 | Öğrenci, Kas İskelet Sağlığını açıklar |
ÖÇ12 | Öğrenci, Çocuklarda Obezite ve Metabolik uygunluğu Açıklar |
ÖÇ13 | Öğrenci, Sağlıklı Yaşlanmak ve Fiziksel olarak Aktif Bir Hayat Sürdürebilir |
ÖÇ14 | Öğrenci, Çocuklarda Motor Uygunluk Unsurları ve Bireysel faktörleri bilir |
ÖÇ15 | Final Sınavı........................ |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Aktivite ve Sağlık | farklı kaynaklardan bilgi tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Sağlıkla İlişkili Fiziksel Uygunluk Bileşenlerinin Değerlendirilmesi | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kardio - respiratuvar Uygunluk | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kardiopulmoner Uygunluk | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Beden Kompozisyonu | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kassal Esneklik | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kassal Esneklik İle Sakatlık İlişkisi | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Fiziksel Uygunluk Shephard modeli | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
10 | Kassal Kuvvet | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kas İskelet Sağlığı | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Çocuklarda Obezite ve Metabolik uygunluk | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Sağlıklı Yaşlanmak ve Fiziksel olarak Aktif Bir Hayat Sürmek | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çocuklarda Motor Uygunluk Unsurları ve Bireysel faktörler | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Çocuk fitnesinin içeriğindeki antrenman teknikleri | Kaynak okuma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |