Genel Bilgi
Kod | BSB636 |
Ad | Girişimcilik ve Spor |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilerin ihtiyaç duydukları bilgi ve yeteneklerin geliştirilmesine katkı sağlamak. Girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamak ve sporda girişimcilik kavramını geliştirmek
Dersin İçeriği
Girişimcilikle ilgili kavramlar, tanımlar, Türkiyede ve Dünyada girişimciliğin tarihçesi ve gelişimi, Girişimcide bulunması gereken özellikler, Girişimciliğin unsurları, girişimcilik süreci, yaratıcılık faktörleri, aşamaları ve teknikleri, yenilik ve yenilikçilik ilkeleri, Girişimcinin finansman kaynakları, girişimci iş fikrini yatırıma dönüştürme, Girişimcilerin başvurabileceği kurumlar, İş planı oluşturma, iş planının değerlendirilmesi, gelişmiş ülkelerde girişimciliği yaratan koşullar, Spor ve girişimcilik ilişkisi, Girişimciliğin spora katkısı,Dersi alan öğrencinin kendi iş fikrini üretmesi, İş planını yazılı olarak oluşturması ve bunun sunumu ile ilgili bir örnek çalışma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Sunuları
Notlar
İsa Çifçi. (2020). Spor Bilimlerinde Sosyal Kültürel Sermaye ve Girişimcilik. Akademisyen Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, girişimcilik kavramını ve girişimcilik sürecini açıklar |
ÖÇ02 | Öğrenci, girişimcinin işlevlerini belirlemek için gerekli becerileri irdeler. |
ÖÇ03 | Öğrenci, girişimcilikte başarı unsurlarını ve başarısızlık nedenlerini tartışır. |
ÖÇ04 | Öğrenci, yaratıcılık ve yenilik kavramlarını tanımlar |
ÖÇ05 | Öğrenci, yaratıcılık-yenilikçilik-girişimcilik arasındaki ilişkiye açıklayarak bireylerde yaratıcılık ve yenilikçiliği engelleyen unsurları tartışır. |
ÖÇ06 | Öğrenci, iş planlarını analiz eder. |
ÖÇ07 | Öğrenci, girişimin geleceğini ve başarısını irdeler ve girişimin başarısı için öneriler geliştirir. |
ÖÇ08 | Öğrenci, sporda girişimcilik kavramını açıklar ve neler yapılması gerektiğini tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | girişimcilik ile ilgili temel kavramlar Girişimci düşünce biçiminin temelleri, | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Girişimcide bulunması gereken Özellikler | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Girişimcilik çeşitleri, girişimci özellikleri | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Girişimcilik süreçleri, iş fikri alanları | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | Girişimcilik örnekleri | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
6 | Girişimcilikte yenilik ve inovasyon | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Girişimcinin Finansman Kaynakları | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sporda Girişimcilik | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | iş fikrini oluşturulması | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Spor Girişimcilerinin başvurabileceği kurumlar | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Spor girişimcilerinin İş planı oluşturması | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | İş planı aşamaları | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | İş planının değerlendirilmesi | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Örnek projeler ödevi | Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |