Genel Bilgi
Kod | BSB606 |
Ad | Farklı Yaş ve Cinsiyetin Fiziksel Performansla Olan İlişkisinin İrdelenmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Kadın ve çocukların performansına etki eden mekanizmaları ve göz önünde bulundurulması gereken başlıkları vurgulamak
Dersin İçeriği
Özellikle kadın ve çocuklarda fiziksel performansın değişimine etki eden unsurların irdelenmesi ve fizyolojik mekanizmalarının tartışılması
Dersin Ön Koşulu
None
Kaynaklar
Malina, R.M., Bouchard C. Growth, maturation and physical activity Human Kinetics, Jürimae T., Armstraong N, Jürimae J. Childeren and exercise XXIV, The prceedings of the 24th Pediatric Work Physiology Meeting, 2007
Notlar
Malina, R.M., Bouchard C. Growth, maturation and physical activity Human Kinetics, Jürimae T., Armstraong N, Jürimae J. Childeren and exercise XXIV, The prceedings of the 24th Pediatric Work Physiology Meeting, 2007
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kadın ve çocukların erişkin erkeklerden farkını öğrenecek |
ÖÇ02 | Çocukların gelişim sürecini, adölesan dönemi de kapsayacak şekilde yorumlayacak |
ÖÇ03 | Her iki cinste de adölesan dönemde meydana gelen fizyolojik değişiklikleri öğrenecek |
ÖÇ04 | Çocukluk döneminde yapılacak fiziksel aktivite tiplerini yaş ve cinsiyete göre sınıflandırabilecek |
ÖÇ05 | Çocukluk döneminde performans sporculuğu döneminde karşılaşılan sorunların ayrımına varacak, alınması gereken önlemleri öğrenecek. |
ÖÇ06 | Kadın sporcularda sık karşılaşılan sorunların ayrıma varacak, alınması gereken önlemleri öğrenecek |
ÖÇ07 | Menopoz ve sonrasında ortaya çıkan fizyolojik değişikliklerini fiziksel performans açısında önemini öğrenecek. |
ÖÇ08 | Fiziksel aktivitenin bu yaş grubundaki kadınlar açısından etkilerinin mekanizmalarını öğrenecek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Büyüme olgunlaşma ve fiziksel aktivitenin temel kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Vücut kompozisyonunu değerlendirme model ve metotları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Büyümede yaş ve cinsiyetle ilgili değişiklikler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kemik dokusunun büyümesi ve vücut kompozisyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Büyüme sırasında kas ve adipoz dokuda meydana gelen değişikliler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Büyüme sırasında kalp, kan ve akciğerde meydana gelen değişiklikler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Büyüme sırasında aerobik güç ve kapasite | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sunu ve ödev hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Büyüme sırasında anaerobik güç ve kapasite | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Adölesan dönemde büyüme, maturasyon ve performansın sırası ve zamanlaması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Enerji ve besin gereksinimleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Genç sporcuların karakteristik özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kadın sporcularda performansın menstrüel döngü ile ilişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kadın sporcularda sık karşılaşılan sorunlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Menopoz döneminde fiziksel aktivitenin önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunu ve ödev hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |