BLP153 Programlama Temelleri

7 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLP153
Ad Programlama Temelleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BERİN YENİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BERİN YENİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Programlama Temelleri Dersinin Amacı öğrencilere; bir problemin çözüm süreçlerini kavrayabilme, işlem adımları ve akış şemaları oluşturabilme ve bunları bir programlama diline ait koda dönüştürebilme yeterliliklerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Problemin çözüm süreçleri. Çözüme yönelik işlem adımları ve akış şemaları. Seçilen programlama diline ait kodlama. Kontrol ve döngü deyimleri. Diziler ve dizi işlemleri. Altprogramlar, dosyalar ve dosya giriş-çıkış işlemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, 13. Baskı, FahriVatansever, SeçkinYayıncılık, 2017 2- Algoritma ve Programlamaya Giriş, 6. Baskı, EbubekirYaşar, Ekin BasımYayın, 2016

Notlar

http://ikucukkoc.baun.edu.tr/lectures/BIL1202/BIL1202DersNotlari.pdf https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=3161


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problem çözümü için gereken süreçleri kavrar
ÖÇ02 Problemin çözüm algoritmasını yazar, akış şemasını oluşturur
ÖÇ03 Yazılım için değişkenler tanımlar, operatörleri kullanır.
ÖÇ04 Giriş Çıkış ve Kontrol deyimlerini kullanır
ÖÇ05 Dizi kullanarak çok sayıda bilgiyi hafızada işleyebilir
ÖÇ06 Altprogram oluşturur ve Altprograma yönelik işlemler yapar
ÖÇ07 Dosya yapısını bilir, dosyaya işlemlerini gerçekleştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar Programlamaya giriş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Algoritma ve Akış Diyagramı Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Veri tipleri, Değişkenler ve Sabitler Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Giriş- Çıkış İşlemleri ve Operatörler Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
5 Program Yapısı, Algoritma ve Akış Diyagramının Programlama diline Uygulanması, Programlama Dilinde Operatörler ve Giriş/Çıkış deyimleri Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Karar Yapıları Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Döngü Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
9 Ara sınav Ders Tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Dizi ( Tek Boyutlu) Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Dizi ( Çok Boyutlu) Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Alt Program tanımlama,Değer Döndürmeyen Alt Programlar Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Değer Döndüren Alt Programlar Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
14 Sıralı Dosyalar ve dosya işlemleri Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Rastgele Erişimli Dosyalar Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 170
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,80
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 07:29