BLP255 Nesne Tabanlı Programlama-I

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLP255
Ad Nesne Tabanlı Programlama-I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BERİN YENİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BERİN YENİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders Nesneye Dayalı Programlamanın ilkelerini, Java platformunu ve programlama dilini tanımaya ve ayrıntılı kullanmaya yöneliktir.

Dersin İçeriği

Java Platformu ve Bileşenleri, Java Diline Giriş, String Sınıfı, Main Denetimi, JAVA'da değişkenler, Temel Veri Tipleri, Program Akış Denetimi ve Operatörler, Döngüler, Diziler, Sınıf ve Nesne Kavramı, Metotlar, Nesneye Dayalı Programlamanın Temel konularını oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Programlama Temelleri

Kaynaklar

JAVA ile Programlama ve Veri Yapıları, Bülent Çobanoğlu JAVA BİLGİSAYAR DİLİYLE PROGRAMLAMA.pdf -M.Turhan Çoban

Notlar

Ders Sunum Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nesneye Dayalı Programlamanın temel prensiplerini tanımlar/açıklar.
ÖÇ02 Java dili ile değişken tanımlama, Java veri tipleri ve operatörlerini bilir
ÖÇ03 Basit giriş-çıkış (klavyeden bilgi girişi, ekrana yazdırma) işlemlerini yapabilir
ÖÇ04 Döngü komutlarını, karar yapılarını bilir
ÖÇ05 Java ile tek ve çift boyutlu dizileri tanımlayabilir ve dizilerle işlemler gerçekleştirebilir
ÖÇ06 Geliştirdiği çözümlerde JAVA programlama dilini amacına uygun olarak kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Java ile Programlamaya Giriş Programlamaya Giriş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Örnek Olay
2 Java Programlama Dilinin Temelleri - Veri Tipleri Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme
3 Java Programlama Dili Veri Tipi Dönüşümleri - Operatörler Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme
4 Java Programlama Dili - Koşul Komutları (If-Else-...) Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
5 Java Programlama Dili - Koşul Komutları ( Switch-Case...) Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Java Programlama Dili - Döngü Komutları (For ) Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Java Programlama Dili - Döngü Komutları (While-Do While...) Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
9 Ara Sınav Konu tekrarı ve Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
10 Nesneye Dayalı Programlamaya Giriş Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
11 Sınıf ve Nesne Kavramı Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
12 Metotlar Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Yapılandırıcı Metotlar Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
14 Java Uygulamalar Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
15 Kapsülleme, Encapsulation, Kalıtım, Inheritance, Çokbiçimlilik Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı ve Final Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı ve Final Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 07:33