Genel Bilgi
Kod | FRAZ211 |
Ad | Fransızcanın Yapısı 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fransızca dilbilgisi temel ve ileri seviye becerilerini kazanma
Dersin İçeriği
Fransız dili gramerinin sözdizimsel temel mekanizmaları; geçmiş yıllarda öğrenilen dil bilgisi kazanımları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Boulares, M., & Frérot, J.-L. (2019). Grammaire progressive du français (B1/B2). Paris : Clé International Siréjols, E. & Tempesta, G. (2020). Pratique Grammaire - Niveau B2. Paris : Clé International Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Gliemann, M.-F., & Bonenfant, J. (2019). En Contexte : Exercices de grammaire B2. Paris : Hachette Jennepin, D., Delatour, Y., Caquineau-Gündüz, M.-P., & Lesage-Langot, F. (2007). Les 500 exercices de Grammaire B2. Paris : Hachette Bourmayan, A., Loiseau, Y., Rimbert, O., & Taillandier, I. (2017). Grammaire essentielle du français B2. Paris : Didier
Notlar
Garnier, L., & Pigeon, T. (2021). Objectif B2 : Grammaire en contexte. Paris : Ellipses
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fransızca ve Türkçe'nin söz dizimsel farklılıklarını bilir ve karşılaştırma yapabilir |
ÖÇ02 | Öğrendiği amaç dilden ana diline doğru önce cümleler şeklinde daha sonra paragraf düzeyinde çeviriler yapabilir |
ÖÇ03 | Fransızcada zamanları doğru kullanabilir |
ÖÇ04 | Fransızcada bağlaçları doğru kullanabilir |
ÖÇ05 | Sebep-sonuç cümleleri kurar |
ÖÇ06 | Zıtlık cümleleri kurabilir |
ÖÇ07 | Amaç cümleleri kurabilir |
ÖÇ08 | Bağlaçlı cümleleri ayırt edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fransızcada bağlaçlara genel bakış | Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bağlaçların genel yapısı ve farklı cümle türleri | Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Cümle içerisinde bağlaçları bulabilme | Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sebep-sonuç bağlaçları 1 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sebep-sonuç bağlaçları 2 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sebep-sonuç bağlaçları 3 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sebep-sonuç bağlaçları 4 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zıtlık bağlaçları 1 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Zıtlık bağlaçları 2 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Zıtlık bağlaçları 3 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Zıtlık bağlaçları 4 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Amaç bağlaçları 1 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Amaç bağlaçları 2 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Amaç bağlaçları 3 | Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |