FRAZ211 Fransızcanın Yapısı 3

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAZ211
Ad Fransızcanın Yapısı 3
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Fransızca dilbilgisi temel ve ileri seviye becerilerini kazanma

Dersin İçeriği

Fransız dili gramerinin sözdizimsel temel mekanizmaları; geçmiş yıllarda öğrenilen dil bilgisi kazanımları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Boulares, M., & Frérot, J.-L. (2019). Grammaire progressive du français (B1/B2). Paris : Clé International Siréjols, E. & Tempesta, G. (2020). Pratique Grammaire - Niveau B2. Paris : Clé International Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Gliemann, M.-F., & Bonenfant, J. (2019). En Contexte : Exercices de grammaire B2. Paris : Hachette Jennepin, D., Delatour, Y., Caquineau-Gündüz, M.-P., & Lesage-Langot, F. (2007). Les 500 exercices de Grammaire B2. Paris : Hachette Bourmayan, A., Loiseau, Y., Rimbert, O., & Taillandier, I. (2017). Grammaire essentielle du français B2. Paris : Didier

Notlar

Garnier, L., & Pigeon, T. (2021). Objectif B2 : Grammaire en contexte. Paris : Ellipses


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fransızca ve Türkçe'nin söz dizimsel farklılıklarını bilir ve karşılaştırma yapabilir
ÖÇ02 Öğrendiği amaç dilden ana diline doğru önce cümleler şeklinde daha sonra paragraf düzeyinde çeviriler yapabilir
ÖÇ03 Fransızcada zamanları doğru kullanabilir
ÖÇ04 Fransızcada bağlaçları doğru kullanabilir
ÖÇ05 Sebep-sonuç cümleleri kurar
ÖÇ06 Zıtlık cümleleri kurabilir
ÖÇ07 Amaç cümleleri kurabilir
ÖÇ08 Bağlaçlı cümleleri ayırt edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fransızcada bağlaçlara genel bakış Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Bağlaçların genel yapısı ve farklı cümle türleri Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Cümle içerisinde bağlaçları bulabilme Türkçe ve Fransızca dilbilgisi kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Sebep-sonuç bağlaçları 1 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Sebep-sonuç bağlaçları 2 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Sebep-sonuç bağlaçları 3 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Sebep-sonuç bağlaçları 4 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zıtlık bağlaçları 1 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Zıtlık bağlaçları 2 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Zıtlık bağlaçları 3 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Zıtlık bağlaçları 4 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Amaç bağlaçları 1 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Amaç bağlaçları 2 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Amaç bağlaçları 3 Bağlaçlardan oluşmuş bir uygulama metininin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 06:43