FRAS224 Fransızcanın Sözdizimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAS224
Ad Fransızcanın Sözdizimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA MAVAŞOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sözdiziminin temel kavramlarını ve Fransızcanın sözdiziminin temel bileşenlerinin özelliklerini ve kullanım değerlerini öğretme

Dersin İçeriği

Sözdiziminin temel kavramları, eylem öbekleri, çatı, dilbilgisel zaman, görünüş, kılınış, ad öbekleri, adıllar, önadlar, belirteçler, ilgeçler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Soutet, O. (2018). La syntaxe du français. Paris: Que sais-je

Notlar

Le Querler, N. (1998). Précis de syntaxe française. Presses universitaires de Caen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sözdiziminin temel kavramlarını bilir
ÖÇ02 Fransızcada eylemler ve eylem öbeklerini tanır
ÖÇ03 Fransızcanın dilbilgisel zaman, görünüş ve kılınış özelliklerini bilir
ÖÇ04 Fransızcada ad öbeklerini tanır
ÖÇ05 Fransızcada adılları, önadları, belirteçleri ve ilgeçleri bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sözdiziminin temel kavramları Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eylemler ve eylem öbekleri 1 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eylemler ve eylem öbekleri 2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dilbilgisel zaman, görünüş ve kılınış 1 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dilbilgisel zaman, görünüş ve kılınış 2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ad öbekleri 1 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ad öbekleri 2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Adıllar 1 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Adıllar 2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Önadlar, belirteçler ve olumsuzluk yapıları 1 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Önadlar, belirteçler ve olumsuzluk yapıları 2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Önadlar, belirteçler ve olumsuzluk yapıları 3 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlgeçler 1 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlgeçler 2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:41