EFMZ417 Öğretmenlik Uygulaması I

13 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ417
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 13 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adayının Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarında öğretmenlik mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sınıf ortamında uygulamak ve okuldaki kurallar, okul yönetimi, öğretmen-öğrenci ilişkilerini gözlemleyip, mesleğinin gerektirdiği becerileri sınıf içerisinde kullanabilmek

Dersin İçeriği

Öğretmen adayının Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarında öğretmenlik mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sınıf ortamında uygulamak

Dersin Ön Koşulu

Lisans son sınıf öğrencisi olmak

Kaynaklar

Fakülte okul işbirliği, Kolektif, YÖK, 1998

Notlar

Kuram ve Uygulamada Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Kolektif, Pegem Yayınları, 2014


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır.
ÖÇ02 Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder.
ÖÇ04 Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemler.
ÖÇ05 Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler.
ÖÇ06 Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler.
ÖÇ07 Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler.
ÖÇ08 Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler.
ÖÇ09 Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler.
ÖÇ10 Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönerge ve açıklamalar Bilgilendirme toplantıları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Soru sorma alıştırmaları Stajyer dosyasındaki bilgilerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
3 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü Stajyer dosyasındaki bilgilerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öğrenci çalışmalarını değerlendirilmesi Stajyer dosyasındaki bilgilerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ders kitaplarından yararlanma Stajyer dosyasındaki bilgilerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Grup çalışmaları MATERYAL HAZIRLAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Sınıf yönetimi OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN İLE GÖRÜŞME Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması Stajyer dosyasındaki bilgilerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Değerlendirme ve kayıt tutma OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN VE AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Test hazırlama, puanlama, analiz OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN İLE GÖRÜŞME Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
12 Ölçme ve değerlendirme OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN İLE GÖRÜŞME Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
13 Öğretimde benzetimden yararlanma OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN VE AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
14 Sınıf etkinliklerinin yönetimi ve planlanması OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN VE AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
15 Okul deneyimi çalışmalarını değerlendirilmesi OKULDAKİ REHBER ÖĞRETMEN VE AKADEMİSYEN İLE GÖRÜŞME Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 96 96
Toplam İş Yükü (Saat) 318
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,72
AKTS 13 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:18