Genel Bilgi
Kod | TT215 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımları ve baskı öncesi hazırlık aşamalarını (raportlama, tek ton renk ayrımı, varyant ) bilgisayar destekli hazırlayabilmeyi Tekstil baskı ( ipek, rotasyon, dijital ) yöntemlerinin teknik özellikleri doğrultusunda sayısal görselleri ürüne dönüştürme ve üretim-tasarım ilişkisini öğretmeyi ve giydirme teknikleri ile etkili sunumlar oluşturması amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, bilgisayarı oluşturan temel yazılım ve donanımları, bilgisayar destekli tasarıma yönelik temel bilgileri, sayısal görüntü işleme ilkelerini ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmeleri amacıyla uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur. Ancak Bilgisyar Destekli Tasarıma giriş dersini almayan öğrencilerin bilgi temeli eksik olacağından dolayı zorlanma olasılıkğı yüksektir.
Kaynaklar
web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012 Publishing 2012
Notlar
Başka kaynak yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Metraj üretim tasarımları baskı makinelerini ve şablon özelliklerini dikkate alarak bilgisayar destekli raporlar |
ÖÇ02 | Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanarak bilgisayar ortamında farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar hazırlar |
ÖÇ03 | Bilgisayarda tasarım kolleksiyonu hazırlayabilir. |
ÖÇ04 | Bilgi Paketi Koordinatörü |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adobe Photoshop sayısal görüntü işleme yazılımının tekstil baskı tasarımı amaçlı genel tekrarı. | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Baskı öncesi hazırlık aşamalarının genel iş akışı,geleneksel yöntemler ve bilgisayar destekli uygulanış şekilleri | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Raportun tanımı, raport teknikleri, endüstriyel tekstil baskı makineleri ve raport ilişkisinin teorik olarak işlenmesi ve bilgisayar destekli tam raport uygulamaları | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Bilgisayar destekli yarım raport uygulamalarının yapılması | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Bilgisayar destekli yarım raport uygulamaları. | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | El çalışması tasarımların dijital dosyalara dönüştürülerek bilgisayar destekli raportlanması. | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | vize sınavı | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Varyantın tanımı, endüstriyel tekstil baskı makineleri ve varyant ilişkisinin teorik olarak işlenmesi ve bilgisayar destekli varyant uygulamaları | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | A. Photoshop un Path aracının kullanımı ve giydirme işlemine yönelik anlatımı. | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Metraj giydirme işlemine yönelik uygulama çalışmaları. | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Ev tekstiline yönelik bilgisayar destekli metraj tasarım hazırlama ve modele giydirme. | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Giyime yönelik modelin pathlenmesi ve uygulama çalışmaları. | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Giyime yönelik bilgisayar destekli metraj tasarım hazırlama ve modele giydirme 1 | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Giyime yönelik bilgisayar destekli metraj tasarım hazırlama ve modele giydirme 2 | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Barkovizyon ile Anlatım ve Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 2 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |