Genel Bilgi
Kod | TT325 |
Ad | Baskı Tasarım 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kendi kimliğini yansıtacak biçimde İç mekân tekstilleri kapsamında, nevresim takımına uygun baskı desen çalışmaları oluşturulmak. özgün desenler hazırlamak.
Dersin İçeriği
Doğadan ilham alarak desen ve motif çalışmaları yapılır. Çalışılan motifler tasarım yöntemleri kullanılarak, stilize edilerek rotasyon baskı tekniğine uygun desen oluşturulur. Bu derste oluşturulan Projeler ile gündemde olan Baskı Tasarım Yarışmalarına katılım sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kate Wells, Fabric Dying and Printing, octopus paperback 2000
Notlar
Kate Wells, Fabric Dying and Printing, octopus paperback2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatsal gelişmeler ve trend takipleri konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Somut görselleri; yaratıcı düşünce ve yenilikçi bakış açısıyla özgün motiflere dönüştürür. |
ÖÇ03 | Trendler doğrultusunda renk paleti hazırlamayı kavrar. |
ÖÇ04 | Baskı tasarımlarında, iç mekân tekstillerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturur. |
ÖÇ05 | CAD sistemlerinde tasarımlarının rennk varyantlarını oluşturur. |
ÖÇ06 | Hazırladığı baskı tasarım koleksiyonunu, CAD sistemleri ile Nevresim görsellerine giydirme yaparak tasarımların ürüne dönüşmüş algısı ile sunum hazırlar. |
ÖÇ07 | Ders içeriğinde hazırlanan bütün desenleri, renk paletini ve giydirme sunumlarını içeren sunum paftası hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat, tasarım veya doğa ile ilgili seçilen konunun araştırılması | çevre ve obje araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Araştırmalar doğrultusunda konuya karar verilmesi | eski yıllara ait örenklerin incelenmesi. ve örnek desenlerin çeşitli kaynaklardan incelenmsei | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
3 | Motif eskizlerinin kağıda çizilmesi | Öğrenci derse malzeme hazırlıkları ile gelip, hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Motiflerin digital ortama aktarılarak, bilgisayar ortamında raport denemelerinin yapılması ve desen raportunun oluşturulması | Öğrenci derse dijital aktarımı yapabileceği donanım ile gelmeli ( Dijital fotoğraf makinesi, Telefon camerası, aktarma kablosu flash disc vb.) | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Ana desene uygun kombin desenler oluşturulması. Renk paletinin oluşturulması | Öğrenci baskı tasarımına örnek varyant ve renk çalışmalarını çeşitli kaynaklardan incelemiş olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kombin desenlerin onaylanması ve digital ortama aktarılarak bilgisayar ortamında raportlanması. | Öğrenci kombin desenlerin tasarımları hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Ana desenin guaj boya ve fırça kullanılarak kağıt üzerinde renklendirilmesinin tamamlanması. | Öğrenci derse gelirken boyama malzemelerini hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | ön hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kombinlerin kağıda çizimi tamamlanıp, guaj boya ve fırça üzerine renklendirilmesi -1 | ders malzemeleri hazır bulundurulmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Kombinlerin kağıda çizimi tamamlanıp, guaj boya ve fırça üzerine renklendirilmesi - 2 | Ders malzemeleri hazır bulundurulmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Oluşturulan kombinlerin dijital ortama aktarılarak, varyant çalışmalarının yapılması. | Ders malzemeleri hazır bulundurulmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | tüm çalışmaların paftalanıp teslim edilmesi. Yeni proje için motif eskizlerine başlanması | Pafta malzemelerinin hazır bulunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | El baskısı için alçı kalıp üzerine motifin çizimle aktarılması. ve oyulmaya başlanması | alçı kalıbın hazırlığı yapılmış olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hazırlanan alçı kalıplar ile kumaş üzerine el baskılarının yapılması -1 | El baskısının oluşturulması için kumaş tedarik edilmiş olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Hazırlanan alçı kalıplar ile kumaş üzerine el baskılarının yapılması -2 | projenin teslim edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | project presentations | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | project presentations | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |