Genel Bilgi
Kod | TT325 |
Ad | Baskı Tasarım 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kendi kimliğini yansıtacak biçimde İç mekân tekstilleri kapsamında, nevresim takımına uygun baskı desen çalışmaları oluşturulmak. özgün desenler hazırlamak.
Dersin İçeriği
Doğadan ilham alarak desen ve motif çalışmaları yapılır. Çalışılan motifler tasarım yöntemleri kullanılarak, stilize edilerek rotasyon baskı tekniğine uygun desen oluşturulur. Bu derste oluşturulan Projeler ile gündemde olan Baskı Tasarım Yarışmalarına katılım sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kate Wells, Fabric Dying and Printing, octopus paperback 2000
Notlar
Kate Wells, Fabric Dying and Printing, octopus paperback2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatsal gelişmeler ve trend takipleri konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Somut görselleri; yaratıcı düşünce ve yenilikçi bakış açısıyla özgün motiflere dönüştürür. |
ÖÇ03 | Trendler doğrultusunda renk paleti hazırlamayı kavrar. |
ÖÇ04 | Baskı tasarımlarında, iç mekân tekstillerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturur. |
ÖÇ05 | CAD sistemlerinde tasarımlarının renk varyantlarını oluşturur. |
ÖÇ06 | Hazırladığı baskı tasarım koleksiyonunu, CAD sistemleri ile Nevresim görsellerine giydirme yaparak tasarımların ürüne dönüşmüş algısı ile sunum hazırlar. |
ÖÇ07 | Ders içeriğinde hazırlanan bütün desenleri, renk paletini ve giydirme sunumlarını içeren sunum paftası hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat, tasarım veya doğa ile ilgili seçilen konunun araştırılması | çevre ve obje araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Araştırmalar doğrultusunda konuya karar verilmesi | eski yıllara ait örenklerin incelenmesi. ve örnek desenlerin çeşitli kaynaklardan incelenmsei | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
3 | Motif eskizlerinin kağıda çizilmesi | Öğrenci derse malzeme hazırlıkları ile gelip, hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Motiflerin digital ortama aktarılarak, bilgisayar ortamında raport denemelerinin yapılması ve desen raportunun oluşturulması | Öğrenci derse dijital aktarımı yapabileceği donanım ile gelmeli ( Dijital fotoğraf makinesi, Telefon camerası, aktarma kablosu flash disc vb.) | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Ana desene uygun kombin desenler oluşturulması. Renk paletinin oluşturulması | Öğrenci baskı tasarımına örnek varyant ve renk çalışmalarını çeşitli kaynaklardan incelemiş olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kombin desenlerin onaylanması ve digital ortama aktarılarak bilgisayar ortamında raportlanması. | Öğrenci kombin desenlerin tasarımları hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Ana desenin guaj boya ve fırça kullanılarak kağıt üzerinde renklendirilmesinin tamamlanması. | Öğrenci derse gelirken boyama malzemelerini hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | ön hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kombinlerin kağıda çizimi tamamlanıp, guaj boya ve fırça üzerine renklendirilmesi -1 | ders malzemeleri hazır bulundurulmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Kombinlerin kağıda çizimi tamamlanıp, guaj boya ve fırça üzerine renklendirilmesi - 2 | Ders malzemeleri hazır bulundurulmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Oluşturulan kombinlerin dijital ortama aktarılarak, varyant çalışmalarının yapılması. | Ders malzemeleri hazır bulundurulmalı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | tüm çalışmaların paftalanıp teslim edilmesi. Yeni proje için motif eskizlerine başlanması | Pafta malzemelerinin hazır bulunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | El baskısı için alçı kalıp üzerine motifin çizimle aktarılması. ve oyulmaya başlanması | alçı kalıbın hazırlığı yapılmış olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hazırlanan alçı kalıplar ile kumaş üzerine el baskılarının yapılması -1 | El baskısının oluşturulması için kumaş tedarik edilmiş olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Hazırlanan alçı kalıplar ile kumaş üzerine el baskılarının yapılması -2 | projenin teslim edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | project presentations | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | project presentations | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |