Genel Bilgi
Kod | TTS427 |
Ad | Giysi Tasarımı 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün giysi tasarımlarının , kalıp-dikim yöntemleri ile üç boyutlu ürüne dönüştürülebilmesi.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, bilgisayarı oluşturan temel yazılım ve donanımları, bilgisayar destekli tasarıma yönelik temel bilgileri, sayısal görüntü işleme ilkelerini ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmeleri amacıyla uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Dersler sektörel deneyimlerin aktarımı şeklinde işlenmektedir. Yazılı kaynak bulunmamaktadır.
Notlar
İnternet Trend verileri, web sayfaları. Moda dersileri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci: Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
ÖÇ02 | Öğrenci, Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. |
ÖÇ03 | Öğrenci, Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirme becerisi edinir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, Estetik farkındalık kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusu olan bebek giyimi hakkında yapılan açıklamalar altında, etkilenme noktaları, teknik çizimler, renk kartelası ve tasarımlar üzerine, Konu aktarımı ve bilgilendirme. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bebek giyimine özgü form, kesim, renk, doku, desen, malzeme bilgilerinin ve araştırılma yöntemlerinin aktarılması. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | bebek giyimine yönelik form, malzeme ve teknik özellikler çerçevesinde koleksiyon planlaması yapılarak malzeme araştırması eskiz ve tasarım çalışması. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Hikaye Panosu hazırlama ve eskiz çalışmaları. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Eskizlerin onaylanması ve Tasarım paftalarında yer alacak artistik çizimler üzerinde çalışma. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tasarım paftalarında yeralacakartistikçizimler üzerinde çalışma. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Hikaye Panosu ve tasarım paftalarının hazırlığı | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Literatür ve piyasa araştırmas. Haute couture tasarımlara yönelik defilelerin incelenmesi. Doğadan esinlenen form, kesim, renkve doku araştırması. Proje konusunun belirlenmesi. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje konusuna yönelik eskiz çalışmaları. | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Eskiz DosyasıTeslimi Öğrencilerle birlikte eskiz dosyası üzerinde inceleme ve tasarımların seçimi. Tanıtım paftası hazırlığı Uygulamasıyapılacak ürünlerin teknik açılımlarının çizimive detaylandırılması | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Seçilen tasarımın ürüne dönüştürülme hazırlığı. | Gerekli malzemelerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Seçilen tasarımın dikim aşaması. | Gerekli malzemelerin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tasarımın dikim aşaması | Gerekli malzemelerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarımın dikim aşaması ve tasarımların artistik çizimlerinin sunum pafta hazırlığı. | Gerekli malzemelerin hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |