TTS428 Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS428
Ad Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üretimde kullanılabilecek donanımları ve kullanım özelliklerini tanıyabilme. Bilgisayar Destekli Üretimde kullanılan terimleri tanıma. Sektörde kullanılan üretim programlarını tanıma. Bilgisayar destekli kalıp çıkarabilme

Dersin İçeriği

INVETEX CAD sistemi ile CAD sistemi ile temel kalıp hazırlığı, model uygulama, kalıp kontrolü ve serilendirme konuları hakkında uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Inventex Kalıp ders notları

Notlar

“Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama-CAD-CAM-“programı kullanım kılavuzları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, tekstil sektöründe kullanılan bir CAD/CAM sistemi olan Inventex programını kolayca kullanır.
ÖÇ02 Öğrenci, bilgisayar paket programlarını kullanarak mesleki teknik çizim yapar.
ÖÇ03 Öğrenci, bilgisayar paket programlarını çalıştırır.
ÖÇ04 Öğrenci, sektörde kullanılan kalıp programını tanır.
ÖÇ05 Öğrenci, kalıp pastal planı hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Foto Digitizer Modülü (IPD) (Bölüm 1) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Foto Digitizer Modülü (IPD) (Bölüm 2) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Kalıp Modülü (PDS) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Kalıp Modu (Yarat Bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Kalıp Modu (Kalıp Çıkar Bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Şekil Modu (Nokta bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Şekil Modu (Çizgi Bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Düzenleme Modu Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Dikiş Payı Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Serileme Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Çıktı Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Digit Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Otomatik Pastal Modülü Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:32