TTS428 Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS428
Ad Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üretimde kullanılabilecek donanımları ve kullanım özelliklerini tanıyabilme. Bilgisayar Destekli Üretimde kullanılan terimleri tanıma. Sektörde kullanılan üretim programlarını tanıma. Bilgisayar destekli kalıp çıkarabilme

Dersin İçeriği

INVETEX CAD sistemi ile CAD sistemi ile temel kalıp hazırlığı, model uygulama, kalıp kontrolü ve serilendirme konuları hakkında uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Inventex Kalıp ders notları

Notlar

“Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama-CAD-CAM-“programı kullanım kılavuzları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, tekstil sektöründe kullanılan bir CAD/CAM sistemi olan Inventex programını kolayca kullanır.
ÖÇ02 Öğrenci, bilgisayar paket programlarını kullanarak mesleki teknik çizim yapar.
ÖÇ03 Öğrenci, bilgisayar paket programlarını çalıştırır.
ÖÇ04 Öğrenci, sektörde kullanılan kalıp programını tanır.
ÖÇ05 Öğrenci, kalıp pastal planı hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Foto Digitizer Modülü (IPD) (Bölüm 1) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Foto Digitizer Modülü (IPD) (Bölüm 2) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Kalıp Modülü (PDS) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Kalıp Modu (Yarat Bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Kalıp Modu (Kalıp Çıkar Bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Şekil Modu (Nokta bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Şekil Modu (Çizgi Bölümü) Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Düzenleme Modu Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Dikiş Payı Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Serileme Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Çıktı Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Digit Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Otomatik Pastal Modülü Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:32