TE117 Yeni Türk Edebiyatı I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE117
Ad Yeni Türk Edebiyatı I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı bir yenileşme hareketi olarak Tanzimat düşüncesini kavratmak, dönemin sanatçıları ve edebi eserlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Tanzimat döneminin sosyal, siyasal ve kültürel hayata getirdiği yenilikler, Tanzimat dönemi gazeteciliği, edebi bir tür olarak roman, hikaye, tiyatro ve eleştiri, biçim ve içerik incelemesi, Tanzimat dönemi sanatçıları, Türk edebiyatındaki değişim ve eleştirel yaklaşım, Tanzimat dönemi metinleri, Tanzimat dönemi sanatçıları arasındaki edebi ayrılıklar, dönemin çeviri faaliyetleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ahmet Mithat Efendi- Eserleri Recaizade Mahmut Ekrem- Eserleri Samipaşazade Sezai- Eserleri Nabizade Nazım- Eserleri Şinasi- Şair Evlenmesi

Notlar

Ahmet Mithat Efendi- Eserleri Recaizade Mahmut Ekrem- Eserleri Samipaşazade Sezai- Eserleri Nabizade Nazım- Eserleri Şinasi- Şair Evlenmesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanzimat döneminin sosyal, siyasal ve kültürel hayata getirdiği yenilikleri değerlendirir.
ÖÇ02 Tanzimat dönemi gazeteciliğinin önemini açıklar.
ÖÇ03 Edebi bir tür olarak romanın biçim ve içerik incelemesini yapar.
ÖÇ04 Tanzimat dönemi yazarlarını tanır.
ÖÇ05 Türk romanındaki değişimi ve eleştirel yaklaşımı açıklar.
ÖÇ06 Tanzimat dönemi edebi metinlerini analiz eder.
ÖÇ07 Tanzimat dönemi sanatçıları arasındaki edebi ayrılıkları açıklar.
ÖÇ08 Dönemin çeviri faaliyetlerinin önemini açıklar.
ÖÇ09 Romantizmi kuramsal olarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanzimat döneminin sosyal siyasal kültürel özellikleri hakkında genel bir değerlendirme İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Tanzimat ve Islahat fermanları eğitim kurumları yenilik ve değişmeler İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Tanzimat döneminde gazetecilik gazeteciliğin sosyal ve kültür hayatımızdaki önemi İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Bir edebi tür olarak roman vd. ile ilgili genel bilgi ve ilk çeviriler. İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Tanzimat döneminde Türk romanı ve yazarları (Namık Kemal, Samipaşazade Sezai). İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Uygulama I (Örnek metin incelemeleri I) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Uygulama II (Örnek metin incelemeleri II) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türk romanında Batılılaşma sorunu İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Ahmet Mithat Efendi ve Recaizade Mahmut Ekrem'in eserleri I İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Ahmet Mithat Efendi ve Recaizade Mahmut Ekrem'in eserleri II İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Türk Edebiyatında hikayenin tarihçesi ve ilk eserler I İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Samipaşazade Sezai ve Nabizade Nazım İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Türk Edebiyatında tiyatronun tarihçesi ve ilk eserler II İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Şinasi, Şair Evlenmesi İlgili eserler okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.06.2024 04:37