UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tandığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Smart Choice Starter (OUP) Smart Choice Starter Öğrenci Çalışma Kitabı

Notlar

Çeşitli internet sayfalarından online materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konuşma:Kendisi ve sosyal çevresindeki diğer kişilerle ilgili bilgileri paylaşarak iletişim kurabilir.
ÖÇ02 Yaşam şekilleri, eğitim bilgileri ve günlük işleri ile ilgili bir dizi cümle ve ifadeyi kullanabilir.
ÖÇ03 Aşina olduğu konular üzerinde doğrudan bilgi alışverişi gerektiren basit ve rutin iletişim becerilerini yerine getirebilir.
ÖÇ04 Kısa sosyal diyaloglarla iletişim kurabilir. Açık ve anlaşılır bir telaffuz kullanabilir.
ÖÇ05 Yazma: Öğrenci, gerekli durumlarda kısa ve basit notlar, mesajlar yazabilir. Basit başvuru ya da rezervasyon formlarını doldurabilir. Basit ve kısa paragraflar yazabilir.
ÖÇ06 Dinleme: Öğrenci, sosyal ortamlarda (kişisel bilgiler, alışveriş, yaşadığı yer, iş hayatı, hobileri gibi) sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilir. Kısa mesaj ve duyurulardaki ana fikri anlayabilir.
ÖÇ07 Okuma: Öğrenci, kısa ve basit metinleri okuyup anlayabilir.
ÖÇ08 Reklam, menüler ve saat tarifeleri gibi gündelik materyallerdeki belirli bilgileri anlayabilir ve çeşitli stratejiler kullanarak bilmediği sözcükleri tahmin edebilir. Okuduğu metindeki ana fikri bulabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında bilgi, nereli olduğunu söyleme, kendini tanıtma, to be fiili Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
2 To be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri, meslekler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
3 İyelik sıfatları, 5N1K soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Soru cümleleri, kişisel detaylarla ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Gösterme sıfatları, renkler, kişisel eşyalar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 5N1K soruları, kişisel detaylarla ilgili konuşma, iyelik sıfatı / Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Rakamlar, sahip olduklarımızı tanımlama, tekrar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sevdiğimiz şeyler hakkında konuşma, geniş zaman, olumlu cümleler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Müzik türleri, sevdiğimizi/sevmediğimizi ifade eden sözcük grupları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Teklifte bulunma, geniş zaman Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
12 Boş zaman aktiviteleri, günler, tarih belirtme Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Can/can’t yapısı, yapabildiğimiz ve yapamadığımız becerilerle ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Yetenek ve becerilerimizi ifade edebilme Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Genel tekrar, öğrenci çalışma kitabı tekrar sayfaları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 04:58