TE219 Yeni Türk Edebiyatı III

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE219
Ad Yeni Türk Edebiyatı III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Servet-i Fünun dönemi, sanatçıları ve eserleri hakkında bilgi vermek ve değerlendirmelerde bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında bilgi, Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları, Servet-i Fünun şiiri, Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri, şiir tahlilleri, Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri, Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler

Notlar

Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk şiirinin tarihi seyri içinde Servet-i Fünun şiirinin yerini açıklar.
ÖÇ02 Dönemin edebi tartışmalarını değerlendirir.
ÖÇ03 Türk şiirinin Batılılaşma serüvenini açıklar.
ÖÇ04 Tevfik Fikretin şiirlerini analiz eder.
ÖÇ05 Cenap Şehabettinin şiirlerini analiz eder.
ÖÇ06 Batı etkisiyle gelişen nazım türlerini ve şekillerini tanır.
ÖÇ07 Servet-i Fünun şiirini diğer tarihi dönem şiirleriyle karşılaştırır.
ÖÇ08 Şiir-resim ilişkisini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında genel bilgi. Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları I İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları II İlgili makaleler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Servet-i Fünun şiiri Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri. Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Uygulama I (Şiir tahlilleri I) Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Uygulama II (Şiir tahlilleri II) Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uygulama III (Şiir tahlilleri III) Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Uygulama IV (Şiir tahlilleri IV) Hasan Akay, S.F. Şiir Estetiği, Kitabevi Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri. Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Uygulama V (Şiir Tahlilleri V) Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Uygulama VI (Şiir Tahlilleri VI) Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları I Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları II Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.06.2024 05:22