Genel Bilgi
Kod | TE219 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Servet-i Fünun dönemi, sanatçıları ve eserleri hakkında bilgi vermek ve değerlendirmelerde bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında bilgi, Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları, Servet-i Fünun şiiri, Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri, şiir tahlilleri, Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri, Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler
Notlar
Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk şiirinin tarihi seyri içinde Servet-i Fünun şiirinin yerini açıklar. |
ÖÇ02 | Dönemin edebi tartışmalarını değerlendirir. |
ÖÇ03 | Türk şiirinin Batılılaşma serüvenini açıklar. |
ÖÇ04 | Tevfik Fikretin şiirlerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Cenap Şehabettinin şiirlerini analiz eder. |
ÖÇ06 | Batı etkisiyle gelişen nazım türlerini ve şekillerini tanır. |
ÖÇ07 | Servet-i Fünun şiirini diğer tarihi dönem şiirleriyle karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Şiir-resim ilişkisini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında genel bilgi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları I | İlgili makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları II | İlgili makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Servet-i Fünun şiiri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Uygulama I (Şiir tahlilleri I) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Uygulama II (Şiir tahlilleri II) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uygulama III (Şiir tahlilleri III) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Uygulama IV (Şiir tahlilleri IV) | Hasan Akay, S.F. Şiir Estetiği, Kitabevi Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri. | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Uygulama V (Şiir Tahlilleri V) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Uygulama VI (Şiir Tahlilleri VI) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları I | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları II | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |