TE216 Eski Anadolu Türkçesi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE216
Ad Eski Anadolu Türkçesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YETER TORUN ÖĞRETMEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. YETER TORUN ÖĞRETMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin Eski Anadolu Türkçesi dönemine ait metinleri okuyup anlayabilme becerisi kazanmalarıdır.

Dersin İçeriği

Türk Dili Tarihi içinde Eski Anadolu Türkçesinin yeri ve gelişimi; Eski Anadolu Türkçesi literatürüne ilişkin bir değerlendirme; Eski Anadolu Türkçesinin yazı, yazım, sesbilgisi ve biçimbilgisi özellikleri; Eski Anadolu Türkçesi metinlerinde sesbilgisi ve biçimbilgisi çalışmaları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler F. Kadri Timurtaş, Eski Türkiye Türkçesi Gürer Gülsevin, Eski Anadolu Türkçesinde Ekler

Notlar

Eski Anadolu Türkçesi Dönemine Ait Metinler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eski Anadolu Türkçesi: Selçuklu Dönemi Türkçesini tanır.
ÖÇ02 Eski Anadolu Türkçesi: Beylikler Dönemi Türkçesini tanır.
ÖÇ03 Eski Anadolu Türkçesi: Osmanlı Türkçesine geçiş devrini tanır.
ÖÇ04 Eski Anadolu Türkçesinin yazı özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ05 Eski Anadolu Türkçesinin imla özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ06 Eski Anadolu Türkçesinin ses bilgisi özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ07 Eski Anadolu Türkçesinin şekil bilgisi özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ08 Eski Anadolu Türkçesi metinlerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi-Çeng-name. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi-Çeng-name. (II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
3 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Har-name. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Har-name. (II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Yusuf u Züleyha. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Yusuf u Züleyha. (II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Yusuf u Züleyha. (III) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Süheyl ü Nevbahar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
10 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Süheyl ü Nevbahar (II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Metinler üzerinde ses, yapı bilgisi ve sentaks incelemesi- Ahmed-i Da'i Divanı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Ahmed-i Da'i Divanı (II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Dede Korkut Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Dede Korkut (II) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Metinler üzerinde ses ve yapı bilgisi incelemesi- Dede Korkut (III) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları (I) Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları (II) Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 02:29