TE337 Edebiyat Akımları I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE337
Ad Edebiyat Akımları I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı edebiyat akımı kavramını açıklamak, klasisizmle başlayan edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini, özelliklerini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Edebiyat akımı kavramı, klasisizm, realizm, naturalizm, parnasizm hakkında bilgi, Batıda edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebepleri, romantizmin ortaya çıkış sebepleri, özellikleri, temsilcileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yazın Akımları Özel Sayısı Moliere Cimri Goethe Genç Werther'in Acıları Flaubert Madam Bovary

Notlar

Yazın Akımları Özel Sayısı Moliere Cimri Goethe Genç Werther'in Acıları Flaubert Madam Bovary


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edebiyat akımı kavramı hakkında bilgi sunar.
ÖÇ02 Batıda edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebeplerini açıklar.
ÖÇ03 Klasisizm hakkında bilgi sunar.
ÖÇ04 Romantizmin ortaya çıkış nedenlerini, özelliklerini ve temsilcilerini açıklar.
ÖÇ05 Realizm hakkında bilgi sunar.
ÖÇ06 Naturalizm hakkında bilgi sunar.
ÖÇ07 Parnasizm hakkında bilgi sunar.
ÖÇ08 Edebiyat akımı kavramı ve Batıda edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebepleri hakkında bilgi sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Edebiyat akımı kavramı, Batıda edebiyat akımlarının ortaya çıkış sebepleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Klasisizm; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri,özellikleri. Edebi Akımlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Klasik akımın özellikleri. Klasik Akım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Klasik akımı temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. Moliere, Cimri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Romantizm; akımın ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri, özellikleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Romantizmin özellikleri. Romantizm Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Romantizmi temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. Goethe, Genç Wertherin Acıları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Realizm; realizmin ortaya çıkış sebepleri, tarihçesi, önemli temsilcileri, özellikleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Realizmin özellikleri. Yazın Akımları Özel Sayısı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
11 Realizmi temsil eden bir edebi metnin çözümlenmesi; değerlendirme. Flaubert, Madame Bovary Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Naturalizm; naturalizmin özellikleri, realizmden ayrılan tarafları. Yazın Akımları Özel Sayısı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Parnasizm; Parnasizmin özellikleri. Edebi Akımlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Uygulama I (Metin Analizi I) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Uygulama II (Metin Analizi II) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.06.2024 06:00