Genel Bilgi
Kod | TES343 |
Ad | Sözlü Anlatım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR TAHİR TAHİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEKİR TAHİR TAHİROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı iletişim ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi, konuşma türlerinin tanıtılması ve uygulamalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste iletişim kavramı, unsurları ve çeşitleri, konuşma becerileri, diksiyon, beden dilini kullanmak, dinleme ve dinlediğini anlama, dinleme türleri, şiir okuma teknikleri, hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar. konuları anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
none
Kaynaklar
Prof. Dr. Şerif Aktaş, Osman Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım Okuma-Dinleme Konuşma-Yazma
Notlar
Cahit Kavcar , Ferhan Oğuzkan , Özlem Aksoy; Yazılı ve Sözlü Anlatım
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını, unsurlarını ve çeşitlerini ve sözlü anlatım kavramını tanır. |
ÖÇ02 | Konuşma ve konuşmanın önemini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Doğru telaffuz ve dikkat edilmesi gereken unsurları, vurgu kavramını ve vurgu çeşitlerini tanır. |
ÖÇ04 | Konuşma bozuklukları ve çeşitlerini tanır. |
ÖÇ05 | Beden dili ve beden dilini kullanmayı, beden dili ve konuşma ilişkisini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Dinleme, dinlediğini anlama ve dinlemeyi belirleyen etkenleri tanır. |
ÖÇ07 | Şiir ve şiir okuma tekniklerini tanır. |
ÖÇ08 | Hazırlıklı konuşmalar (bireysel konuşmalar, tartışmalar, özel günlere yönelik konuşmalar) yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve amacı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İletişim kavramı, unsurları ve çeşitleri. Sözlü anlatım kavramı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Konuşma ve konuşmanın önemi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Doğru telaffuz ve dikkat edilmesi gereken unsurlar. Vurgu kavramı, vurgu çeşitleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Konuşma bozuklukları ve çeşitleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Beden dili ve beden dilini kullanmak. Beden dili ve konuşma ilişkisi. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Beden dili ve beden dilini kullanmak. Beden dili ve konuşma ilişkisi. (II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Şiir ve şiir okuma teknikleri. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hazırlıklı konuşmalar (bireysel konuşmalar, tartışmalar, özel günlere yönelik konuşmalar) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hazırlıksız konuşmalar ve uygulamaları. (I) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hazırlıksız konuşmalar ve uygulamaları. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları. (II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları. (III) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları (II) | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |