Genel Bilgi
Kod | TE461 |
Ad | Çocuk Edebiyatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ve her anne babaya gerekli olan Çocuk Edebiyatının ne olduğunu anlatmak, gençlik edebiyatı ile olan ilgisini belirtmek, bir kıyas yapma olanağı yaratmak; okuma alışkanlığını, dil kullanma becerilerini geliştirmek ve bunların erken yaşta başlatılmasına zemin hazırlamaktır.
Dersin İçeriği
Çocuklara Yönelik gazeteler, Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 öncesi), Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 sonrası), Şiir, Öykü, Roman, Biyografi, Anı, Dramatizasyon. bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hasan Güleryüz Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Tacettin Şimşek Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Recep Nas Örneklerle Çocuk Edebiyatı
Notlar
Hasan Güleryüz Yaratıcı Çocuk Edebiyatı Tacettin Şimşek Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı Recep Nas Örneklerle Çocuk Edebiyatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk edebiyatının ne olduğunu açıklar. |
ÖÇ02 | Örnek metinler üzerinde uygulama yapar. |
ÖÇ03 | Çocuk edebiyatını ve sınırlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Çocuk edebiyatı türlerini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Dünyada çocuk edebiyatının gelişimini açıklar. |
ÖÇ06 | Türkiyede çocuk edebiyatının tarihi gelişimini açıklar. |
ÖÇ07 | Çocuk edebiyatı türlerini tanır. |
ÖÇ08 | Çocuk dergilerini tanır. |
ÖÇ09 | Çocuk edebiyatı türlerinde örnekler oluşturur. |
ÖÇ10 | Çocuk kütüphanesi kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve dünyası | Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Çocuk ve edebiyat | Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Batı'da Çocuk Edebiyatı | Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Osmanlı Dönemi Çocuk Edebiyatı | Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tanzimat'tan Cumhuriyete Çocuk Edebiyatı | Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Cumhuriyet Dönemi Çocuk edebiyatı | Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Uygulama I (Ders kapsamında öğrencileri farklı kültürel mekanlarla tanıştırmak) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler | Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uygulama II (Öğrencilere bir çocuk dergisi hazırlatmak) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Masallar | Kaynak Kitaplar, ders kitapları, bilimsel makaleler, türleri içeren kitaplar (Masal kitapları, öykü kitapları, şiir seçkileri...) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Fabller | Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Efsaneler | Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Destanlar I | Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Destanlar II | Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |