Genel Bilgi
Kod | TE431 |
Ad | Bilimsel Etik ve Bitirme Tezi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR TAHİR TAHİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEKİR TAHİR TAHİROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin bitirme tezleri sayesinde alanlarında edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilme, onları değerlendirebilme, onlar üzerinde dil çözümlemeleri yapabilme, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretebilme, sorumluluk alabilme, kendilerini, bilgi ve becerilerini sözel ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Her öğrenci, öğrendiği bilimsel yazma yöntem ve tekniklerini kullanarak danışmanı eşliğinde seçtiği bir konu hakkında tez yazmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Meslek Etiği-Hüseyin Ali Kutlu Akademik Etik-İnayet Aydın
Notlar
Temel Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır. |
ÖÇ02 | Tez konusuyla ilgili yayınları tarar. |
ÖÇ03 | Araştırma yöntem ve tekniklerini tanır. |
ÖÇ04 | Kaynakça düzenleme yollarını tanır. |
ÖÇ05 | Belirlenen konuya uygun araştırma planı yapar. |
ÖÇ06 | Etik ve meslek etiği kavramlarını tanır. |
ÖÇ07 | Tez konusu sorunlarını tanır. |
ÖÇ08 | Araştırma konusu belirleme yollarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evrensel etik kavramını tanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bilimsel etik kavramını tanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
3 | Mesleki etik kavramını tanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (I) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (II) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (III) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (IV) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
10 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (V) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (VI) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
12 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (VII) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (VIII) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (XI) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (X) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |