Genel Bilgi
Kod | TE408 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı VIII |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cumhuriyet Dönemi Türk romanının gelişimini öğretmek ve Cumhuriyet sonrası Türk romanında yeni eğilimlerin ve modernleşmenin Türk romanına etkilerini incelemektir.
Dersin İçeriği
Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişki, gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeler, taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Ali'nin romancılığı,Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yeri, modernist romanın özellikleri ve Tutunamayanlar'ı modernist bir roman olarak değerlendirme, Adalet Ağaoğlu'nun Türk romanındaki yeri, postmodernist roman ve İhsan Oktay Anar'ın romancılığı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı Kuyucaklı Yusuf Huzur Devlet Ana Tutunamayanlar Ölmeye Yatmak
Notlar
Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı Kuyucaklı Yusuf Huzur Devlet Ana Tutunamayanlar Ölmeye Yatmak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Milli Edebiyat romanı ile Cumhuriyet romanı arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ02 | Gerçekçilikten postmodernizme Türk romanındaki değişmeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Taşra gerçekçiliği ve Sabahattin Alinin romancılığını açıklar. |
ÖÇ04 | Tanpınar ve Huzur romanının Türk edebiyatındaki yerini açıklar. |
ÖÇ05 | Modernist romanın özelliklerini ve Tutunamayanları modernist bir roman olarak değerlendirir. |
ÖÇ06 | Adalet Ağaoğlunun Türk romanındaki yerini açıklar. |
ÖÇ07 | Postmodernist roman ve İhsan Oktay Anarın romancılığı hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ08 | Modernist ve postmodernist roman analizi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet'e girerken Türk romanının genel görünümü. | Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Taşra gerçekliği, Sabahattin Ali'nin gerçekçi roman anlayışı, Kuyucaklı Yusuf. | Kuyucaklı Yusuf | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Kuyucaklı Yusufun çözümlemesi. | Kuyucaklı Yusuf | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Tanpınar'ın Türk romanındaki yeri, Huzurun modernist bir roman olup olmadığı. | Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, Huzur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Huzur'un çözümlenmesi. | Huzur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Tarihsel roman ve Kemal Tahir'in Türk edebiyat ve düşünce dünyasındaki yeri. | Devlet Ana | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Devlet Ana romanının ATÜTçü tezler çerçevesinde çözümlenmesi. | Devlet Ana | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Modernist romanın özellikleri, Oğuz Atay'ın Türk edebiyatındaki yeri. | Tutunamayanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi I | Tutunamayanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Tutunamayanlar romanının modernist bir roman olarak çözümlenmesi II | Tutunamayanlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Adalet Ağaoğlu, Ölmeye Yatmak romanının çözümlenmesi. | Ölmeye Yatmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Postmodernizm, yeni tarihselcilik, İhsan Oktay Anar | Amat romanının çözümlemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Uygulama I (Metin Analizi I) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Uygulama II (Metin Analizi II) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |