TE414 Çağdaş Türk Edebiyatında Eleştiri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TE414
Ad Çağdaş Türk Edebiyatında Eleştiri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Çağdaş Türk edebiyatında edebi bir tür olarak eleştirinin seyrini incelemek, dönemin eleştirmenlerini tanıtmak, kullandıkları eleştirel yöntemler hakkında bilgi vermek ve dönemin süreli yayınlarını tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği çağdaş Türk edebiyatında roman eleştirisi ve yöntemleri, çoğul disiplinler ve hikaye eleştirisi ile eleştirmenleri hakkında bilgi vermektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınları, İstanbul, 1994 Mehmet Rifat, Bizim Eleştirmenlerimiz, Türkiye İş Bankası, İstanbul, 2008 Abdullah Şengül, Edebi Eleştiri, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, 2007 Filloux, Carloni (Çev. Tahsin Yücel), Multilinguer Yayınları, İstanbul, 2000

Notlar

Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınları, İstanbul, 1994 Mehmet Rifat, Bizim Eleştirmenlerimiz, Türkiye İş Bankası, İstanbul, 2008 Abdullah Şengül, Edebi Eleştiri, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, 2007 Filloux, Carloni (Çev. Tahsin Yücel), Multilinguer Yayınları, İstanbul, 2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1950lerden günümüze eleştiri anlayışını değerlendirir.
ÖÇ02 Dönemin eleştirmenlerini tanır.
ÖÇ03 Süreli yayın-eleştiri ilişkisinin önemini ayırt eder.
ÖÇ04 Dönemle ilgili kaynakça bilgisini oluşturur.
ÖÇ05 Türk edebiyatında roman eleştirisinin gelişimini açıklar.
ÖÇ06 Çoğul disiplinli yaklaşımları açıklar.
ÖÇ07 Dönemin eleştiri anlayışını değerlendirir.
ÖÇ08 Roman ve eleştiri hakkında bilgi sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çağdaş Türk edebiyatına genel bir bakış Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Roman ve eleştiri I Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Roman ve eleştiri II Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Roman eleştirisi ve yöntemleri üzerine değerlendirmeler I Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Roman eleştirisi ve yöntemleri üzerine değerlendirmeler II Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Roman eleştirisi ve tarih Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Roman eleştirisi ve psikanaliz Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çoğul disiplinli yaklaşımlar I Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çoğul disiplinli yaklaşımlar II Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hikaye ve eleştiri Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Hikaye eleştirileri ve eleştirmenleri üzerine değerlendirmeler Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Edebi olaylarla ilgili eleştirilerin incelenmesi Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi I Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönemin eleştiri anlayışının değerlendirilmesi II Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.06.2024 08:12