Genel Bilgi
Kod | BTE1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERKAN DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok..
Kaynaklar
Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar
Notlar
Belirlenen konuyla ilgili yapılmış tezler, yayınlanmış makaleler, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuş bildiriler, bilimsel kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Tez konusuna en uygun bilimsel araştırma modelini belirler. |
ÖÇ04 | Tez konusuna uygun evren ve örneklem grubunu belirler. |
ÖÇ05 | Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanarak verilerini toplar. |
ÖÇ06 | Topladığı verileri uygun teknikleri uygulayarak analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları araştırma yöntemine uygun bir şekilde sunar. |
ÖÇ08 | Araştırma bulgularını önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Araştırma bulgularına bağlı olarak araştırmanın sonuçlarını ve önerilerini sunar. |
ÖÇ10 | Tez çalışmasını tez yazım kuralları doğrultusunda bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin paylaşımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tez konusu belirlemek için literatür tarama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Tez konusunu belirleme | Konu seçimiyle ilgili gerekçelerini yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme-Bölüm I | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme-Bölüm II | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tez konusuyla ilgili kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme-Bölüm III | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tezin temel amacını amacını ve araştırma sorularını belirleme | Tezin temel amacını ve araştırma sorularını yazma ilgili literatürü inceleyerek yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Araştırmanın problem durumunu, amaçlarını, araştırma sorularını ve önemini düzenleme | Literatür incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
9 | Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Literatür incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Uygun evren, örneklem ve veri toplama araçlarını belirleme | Literatür incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Veri toplama araçlarını hazırlama | Literatür incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Veri toplama-Bölüm I | Veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Veri toplama-Bölüm II | Veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Verileri analiz etme | İstatistik programına veri girişi yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Bulguları ortaya koyma | Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Bulguları tartışma | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Tez raporunu hazırlama | Tez raporunu yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 14 | 196 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 588 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,52 | ||
AKTS | 24 AKTS |