Genel Bilgi
Kod | ADE1800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmaları konusunda öğrenciye yol göstermek
Dersin İçeriği
Öğrenciye özgü ders ve tez konularının tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: Für Bachelor, Master und Dissertation Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: Für Bachelor, Master und Dissertation von Martin Kornmeier | 2021
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusuyla ilgili ön çalışmaları yapar. |
ÖÇ02 | Tezinde çalışacağı konu alanını belirler. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını belirler. |
ÖÇ04 | Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. |
ÖÇ05 | Öğrenci doktora teziyle ilgili olarak karşılaştığı kuramsal sorunları çözer |
ÖÇ06 | Öğrenci doktora teziyle ilgili olarak karşılaştığı yöntemsel sorunları çözer |
ÖÇ07 | Öğrenci doktora teziyle ilgili olarak veri toplama ve değerlendirme sorunlarını çözer |
ÖÇ08 | Alanıyla ilgili kaynakları inceleyerek Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. |
ÖÇ09 | Tez süreci boyunca çalışma konusuyla ilgili akademik veri tabanlarını inceleyerek bilgilerini güncel tutar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
2 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
3 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
4 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
5 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
6 | Karar verilen alanla ilgili önemli kaynakların tespit edilmesi. | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
7 | Tespit edilen kaynakları inceleme | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
8 | Ara Sınav | Bu dersin sınavı yoktur | |
9 | Araştırmaya uygun yöntemin belirlenmesi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
10 | Örneklemin belirlenmesi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
11 | Veri toplama yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
12 | Ana çalışmanın planlanması | Öğrenciihtiyaçları | |
13 | Tez konusuyla ilgili süreci değerlendirme. | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
14 | Ön çalışma ve değerlendirmesi | Öğrencilerin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bu dersin sınavı yoktur | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |