Genel Bilgi
Kod | ADE850 |
Ad | Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
ADE 849 Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I dersinin devamı. Almanca Dilbilgisi, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması
Dersin İçeriği
ADE 849 Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I dersinin devamı.Yabancı dil öğretim yöntem ve stratejileri, dilbilgisi kuramları, dilbilgisi türleri, biçim ve işlev ilişkisi, Alman dilinin dilbilgisel özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Funk, H.; König, M. (1991): Grammatik Lehren und Lernen.Fernstudieneinheit 1, Langenscheidt, München
Notlar
İnternette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı dil eğitiminde Dilbilgisinin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Dilin biçim ve işlev ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dil üzerine dilbilgisi öğretme öğrenme ilişkisini tartışır |
ÖÇ04 | Yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek dilbilgisel ulamları uygular |
ÖÇ05 | Yabancı dil öğrenenin dilbilgisi çalışmalarında bireysel farklılığını belirler |
ÖÇ06 | Dilbilgisi öğretiminde eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışını gerekliliğini planlar |
ÖÇ07 | Dilbilgisi öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir |
ÖÇ08 | Yabancı dil öğrenme teorilerini tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pedagojik dilbilgisi (pratik uygulama) 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Pedagojik dilbilgisi (pratik uygulama) 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Dilbilgisel ilerleme (pratik uygulama) 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Dilbilgisel ilerleme (pratik uygulama) 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Dilbilgisel yapıların görselleştirilmesi (pratik uygulama) 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Dilbilgisel yapıların görselleştirilmesi (pratik uygulama) 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Dilbilgisel yapıların görselleştirilmesi (pratik uygulama) 3 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oynayarak dilbilgisi öğrenme (pratik uygulama) 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Oynayarak dilbilgisi öğrenme (pratik uygulama) 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Öğrenci merkezli dilbilgisi dersi (pratik uygulama) 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Öğrenci merkezli dilbilgisi dersi (pratik uygulama) 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Zihindeki dilbilgisi (pratik uygulama) 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Zihindeki dilbilgisi (pratik uygulama) 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Pratik uygulama | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |