Genel Bilgi
Kod | ADE849 |
Ad | Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca Dilbilgisi, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.
Dersin İçeriği
Yabancı dil öğretim yöntem ve stratejileri, dilbilgisi kuramları, dilbilgisi türleri, biçim ve işlev ilişkisi, Alman dilinin dilbilgisel özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Funk, H.; König, M. (1991): Grammatik Lehren und Lernen.Fernstudieneinheit 1, Langenscheidt, München
Notlar
İnternette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı dil eğitiminde Dilbilgisinin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Dilin biçim ve işlev ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dil üzerine dilbilgisi öğretme öğrenme ilişkisini tartışır. |
ÖÇ04 | Yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek dilbilgisel ulamları uygular. |
ÖÇ05 | Yabancı dil öğrenenin dilbilgisi çalışmalarında bireysel farklılığını belirler. |
ÖÇ06 | Dilbilgisi öğretiminde eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışını gerekliliğini planlar. |
ÖÇ07 | Dilbilgisi öğretme/öğrenme yöntem ve stratejileri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci yabancı dil olarak Almancada dilbilgisi 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | İkinci yabancı dil olarak Almancada dilbilgisi 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 3 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Uygulamalı ders işlenişi 1 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Uygulamalı ders işlenişi 2 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Uygulamalı ders işlenişi 3 | Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |