Genel Bilgi
Kod | ADE846 |
Ad | Grundlaen des wissenschaftlichen Arbeitens II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel çalışmanın önemini, etiğini, özelliklerini, kaynakların nasıl bulunulacağını, araştırmanın ve alıntıların nasıl yapılacağını, öğretmek bu dersin en önemli amacıdır.
Dersin İçeriği
İlmi çalışmaların temel nitelikleri, bu çalışmalarda dikkat edilecek noktalar, bilim dilinin özellikleri., alıntı nasıl yapılır. Kaynakça nasıl oluşturulur, makale nasıl yazılır.
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Dissertation in 30 Tagen: Das Praxisbuch für die medizinische Promotion von Helmut Wolf | 2017
Notlar
Wissenschaftliches Arbeiten von Abbildung bis Zitat: Lehr- und Übungsbuch für Bachelor, Master und Promotion (De Gruyter Studium) von Berit Sandberg | 2016
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilimsel çalışmanın önemini kavrar |
ÖÇ02 | Öğrenci bilimsel çalışmaların niteliğini öğrenir |
ÖÇ03 | Öğrenci özgün çalışma yapar |
ÖÇ04 | Alıntı yapma becerisini kazanır |
ÖÇ05 | Öğrenci sözlü sunum ve makale hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel metin türleri hangileridir | Değişik metinler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | Bilimsel metin türlerini diğerlerinden ayıran özellikler hangileridir | Öğrenciler değişik metinler okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Seminer çalışması nasıl olmalıdır | Öğrenciler örnek metinler okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seminer nasıl sunulur | Öğrenciler örnek video izler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yüksek lisans tezi nasıl yazılır | Öğrenciler örnek tez inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Doktora tezi nasıl yazılır | Öğrenciler örnek tez inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüksek lisans tezi ile doktora tezi arasındaki farklar nedir | Öğrenciler örnek tez inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Tebliğ hazırlama | Öğrenciler örnek tebliğ inceler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dergi için makale hazırlama | Öğrenciler örnek makale inceler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Poster bildiri hazırlama | Öğrenciler örnek poster inceler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
12 | Bildiri ve poster bildiri arasındaki farklar | Öğrenciler bildiri ve poster bildiri inceler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dergi makalesi, bildiri ve poster bildiri arasındaki farklar | Öğrenciler örnek metin inceler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Power point ile sunum yapma | Öğrenciler örnek sunum izler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Öğrencilerin çalışmalarından örnekler sunma | Öğrenciler kendi çalışmalarını gözden geçirir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |