ADE845 Grunlagen des wissenschaftlichen Arbeitens I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE845
Ad Grunlagen des wissenschaftlichen Arbeitens I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TAHİR BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere bilimsel çalışmanın temel özelliklerini öğretmek bu dersin en önemli amacıdır.

Dersin İçeriği

Bilimsel çalışmalarda dikkat edilecek temel hususların tartışılması. Bilim dilinin özellikleri. Alıntı nasıl yapılır. Kaynakça nasıl oluşturulur. Makale nasıl yazılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Wissenschaftliches Arbeiten von Abbildung bis Zitat: Lehr- und Übungsbuch für Bachelor, Master und Promotion (De Gruyter Studium) von Berit Sandberg | 2016

Notlar

Schneller, besser, kürzer: Professionell schreiben von Valentin Zahrnt | 2013


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci bağımsız ve özgün araştırma yapar
ÖÇ02 Bilimsel etiğin önemini kavrar
ÖÇ03 Makale yazar, sunum yapar
ÖÇ04 Yeni yöntemler geliştirir
ÖÇ05 Mevcut kuramları kavrar ve yeni bir kuram geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel çalışmanın temel nitelikleri nelerdir Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Bilimsel etik neden önemlidir, bilimsel etiğe aykırı davranışlar hangileridir Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Bilimsel özgünlük nasıl sağlanır Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Bilimsel dili günlük dilden ayıran faktörler nelerdir Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Bilimsel dilde rutin ifadeler Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Bilimsel gerekçelendirme nasıl olur Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Veriler nasıl toplanır Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Data yönetimi, data değerlendirmesi Bilgisayarla çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kongre sunumları nasıl olmalıdır Değişik örnek makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yazılı bilimsel çalışmalar nasıldır Değişik örnek makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kaynakça düzenleme Değişik örnek makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Empirik çalışma çeşitleri Değişik örnek makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Empirik çalışmanın hazırlık aşaması. Veri toplama. yöntemleri Değişik örnek makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Empirik verileri değerlendirme Değişik örnek makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 08:47