Genel Bilgi
Kod | ADE845 |
Ad | Grunlagen des wissenschaftlichen Arbeitens I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bilimsel çalışmanın temel özelliklerini öğretmek bu dersin en önemli amacıdır.
Dersin İçeriği
Bilimsel çalışmalarda dikkat edilecek temel hususların tartışılması. Bilim dilinin özellikleri. Alıntı nasıl yapılır. Kaynakça nasıl oluşturulur. Makale nasıl yazılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wissenschaftliches Arbeiten von Abbildung bis Zitat: Lehr- und Übungsbuch für Bachelor, Master und Promotion (De Gruyter Studium) von Berit Sandberg | 2016
Notlar
Schneller, besser, kürzer: Professionell schreiben von Valentin Zahrnt | 2013
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bağımsız ve özgün araştırma yapar |
ÖÇ02 | Bilimsel etiğin önemini kavrar |
ÖÇ03 | Makale yazar, sunum yapar |
ÖÇ04 | Yeni yöntemler geliştirir |
ÖÇ05 | Mevcut kuramları kavrar ve yeni bir kuram geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışmanın temel nitelikleri nelerdir | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Bilimsel etik neden önemlidir, bilimsel etiğe aykırı davranışlar hangileridir | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bilimsel özgünlük nasıl sağlanır | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bilimsel dili günlük dilden ayıran faktörler nelerdir | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bilimsel dilde rutin ifadeler | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Bilimsel gerekçelendirme nasıl olur | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Veriler nasıl toplanır | Ders kitabı ve diğer materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Data yönetimi, data değerlendirmesi | Bilgisayarla çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kongre sunumları nasıl olmalıdır | Değişik örnek makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yazılı bilimsel çalışmalar nasıldır | Değişik örnek makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kaynakça düzenleme | Değişik örnek makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Empirik çalışma çeşitleri | Değişik örnek makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Empirik çalışmanın hazırlık aşaması. Veri toplama. yöntemleri | Değişik örnek makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Empirik verileri değerlendirme | Değişik örnek makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |