ADE836 Öğrenme Güdüsü ve Yeni Teknoloji Kullanımı II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE836
Ad Öğrenme Güdüsü ve Yeni Teknoloji Kullanımı II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenme sürecini olumsuz etkileyen faktörlerin doğru tespiti ve bu süreç içerisinde yeni teknolojik araçların gerek yanlış gerekse eksik (veya hiç kullanılmamasından) dolayı kaynaklanan olumsuzlukların giderilmesi amaçlanmaktadır. Her bir yeni teknolojik aracın olumlu ve olumsuz etkileri irdelenerek öğrenme sürecini olumlu etkileyecek ders modelleri geliştirilmektedir.

Dersin İçeriği

Yeni teknolojik araçların öğrencinin motivasyonuna etkisi ve bu etkisini uzun süreli devam ettirilebilmesi için nelerin yapılması gerektiği kuramsal ve uygulamalı olarak ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.

Notlar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnternet temelli eğitimi açıklar
ÖÇ02 İnternet temelli eğitimin özelliklerini açıklar
ÖÇ03 İnternet Temelli Eğitim için proje planlar
ÖÇ04 Internetin olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar
ÖÇ05 Eğitim teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramları açıklar
ÖÇ06 Etkileşim kavramını açıklar.
ÖÇ07 Etkileşim türlerini açıklar.
ÖÇ08 Etkileşim ve motivasyon ilişkisini tartışır.
ÖÇ09 Bilgisayar oyunlarının yabancı dil öğretiminde kullanılabilirliğini analiz eder.
ÖÇ10 Medya okuryazarlığı kavramını açıklar.
ÖÇ11 Çevrim içi proje planlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Almanca yabancı dil dersinde E-mail projeleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 E-mail kullanmanın avantajları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 E-Mail projelerinin koşulları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 WebQuests İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Uygulama kriterleri ve koşulları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Almanca yabancı dil dersinde WebQuests kullanım imkanları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Hypertext dezavantajları ve sorunları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Lost in Hyperspace İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Cognitive Overhead İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Serendipity-Effekt İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Yabancı dil öğretim sitelerinin incelenmesi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Google Assistan ve benzeri sistemlerin yabancı dil öğretiminde kullanım olanakları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Telaffuzun iyileştirilmesi için Google Asistan ve benzeri sistemler kullanılabililirği İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Proje Sunumu İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.11.2024 12:20