ADE826 Türkçe ve Almanca Yazın Kavramlarının Karşılaştırılması II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE826
Ad Türkçe ve Almanca Yazın Kavramlarının Karşılaştırılması II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ


Dersin Amacı / Hedefi

Türkçe de Almanca da var olan yazın kavramlarını ortaya koymak ve farklarının ne olduğunun bilincine varmak

Dersin İçeriği

Türkçe ve Almanca yazın kavramlarının karşılaştırılması ve farklarının ortaya konması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yazınsal türler, Kısa Anlatı türleri ve Öğretimi, biçemler ve uygulamalı öğretimi, Handlungs- und prdıktionsorientierter Literaturunterricht

Notlar

Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht (G. Waldmann)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerini kazanır
ÖÇ02 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerini kazanır.
ÖÇ03 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanır, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
ÖÇ04 Alman ve Türk edebiyatı ile ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
ÖÇ05 Analitik, eleştirel düşünme becerilerini kazanır.
ÖÇ06 Orijinal bilgi üretebilme becerisini kazanır.
ÖÇ07 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurararak analiz etme becerisini kazanır.
ÖÇ08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesini kazanır
ÖÇ09 Ölçme ve değerlendirme becerilerini kazanır.
ÖÇ10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisini kazanır.
ÖÇ11 Alman Edebiyatı Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerileri kazanır.
ÖÇ12 Alman ve Türk edebiyatı öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerini kazanır
ÖÇ13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisini kazanır.
ÖÇ14 Alman ve Türk edebiyatındaki türleri karşılaştırır ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.
ÖÇ15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkçe ve Almanca somut şiir yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Türkçe ve Almanca büyüyen, durumsal, döngüsel şiir yazın kavramının öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Türkçe ve Almanca dizeleme şiir yazın kavramının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Türkçe ve Almanca elfchen, haiku şiir yazın kavramlarının kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Türkçe ve Almanca ses yineleme biçemlerinin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Türkçe ve Almanca asonanz yineleme biçeminin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Türkçe ve Almanca sözcük yineleme biçemlerinin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav sınava hazzırlanma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Türkçe ve Almanca anapher ve epipher yineleme biçemlerinin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Türkçe ve Almanca geminatio, symbloke ve anadiplose biçemlerinin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Türkçe ve Almanca derecelendirme biçemlerinin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkçe ve Almanca anlamsal biçemlerin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Türkçe ve Almanca mecaz ve metonymie biçemlerin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Türkçe ve Almanca cümlede sıralanış şekline olan biçemlerin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Türkçe ve Almanca trikolon, dikolon ve tertrakolon biçemlerin kullanımı, var olan yanlış bilgilerin giderilmesi, hangi yazın dönemlerinde yoğun olarak kullanıldığı ve bu kavramın öğretiminde uygulanabilecek alıştırmalar ya da yöntemler işlenecek olan yazın kavramını Türkçe ve Almanca araştırmak, örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 10:11