Genel Bilgi
Kod | ADES700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrenilen kuramsal bilgilerin bu uygulanması amacıyla bir seminer çalışması yapılması ve sunulması
Dersin İçeriği
Öğrenci, bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri bu seminerde uygular
Dersin Ön Koşulu
Birinci dönem derslerini başarmış olmak
Kaynaklar
RATGEBER WISSENSCHAFTLICHES ARBEITEN Leicht verständliche Anleitungen für das Schreiben wissenschaftlicher Texte im Studium von Uwe Manschwetus, erschienen 2017 im Thurm-Wissenschaftsverlag
Notlar
Wissenschaftliches Arbeiten - Der kompakte Praxisguide für Studenten: Wie du in 5 Schritten schnell & effektiv mit Übersicht statt Gedankenchaos deine Haus- oder Abschlussarbeit mit Bestnote schreibst von Marcel Voigt | 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci Özgün bilimsel çalışma yapar |
ÖÇ02 | Öğrenci, araştırma konuları ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri uygular |
ÖÇ03 | Öğrenci, konularıyla ilgili bilimsel akademik yazmayı öğrenir |
ÖÇ04 | Öğrenci olayları bilimsel temellere dayandırarak yorumlama, yeni bir yöntem bulma ya da bilinen yöntemi yeni bilgilere uygulama yeteneği kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seçilen seminer konusuyla ilgili olarak kaynak araştırması yapılır, kaynaklar okunur, bilgiler derlenir, bilimsel bir çalışma haline getirilir ve sunum yapılır | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Yabancı dil eğitiminin sorunları | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Almanca eğitiminin sorunları | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | İkinci yabancı dil olarak Almanca | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Birinci dil olarak İngilizcenin İkinci yabancı dil olarak Almanca öğretimine yansıması | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Şiir ve yabancı dil eğitimi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Drama ve yabancı dil eğitimi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınav yapılmamaktadır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Fıkralar ve yabancı dil öğretimi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Karikatür ve yabancı dil öğretimi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Düz yazı ve yabancı dil öğretimi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Dil edinimi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Sosyodilbilim | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Psikolinguistik | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Çocuk edebiyatı | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav yapılmamaktadır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |