ADE734 Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE734
Ad Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri irdeleyebilmek.

Dersin İçeriği

İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt. Ammer, R. (1988). Das Deutschlandbild in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache, (Band 6), München: Iudicium Verlag.

Notlar

İşlenecek konulara yönelik elden dağıtılan fotokopiler ile örnek Almanca ders kitapları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ders kitaplarında telaffuz ve görsel materyaller konusunu araştırır.
ÖÇ02 Ders kitaplarında kullanılan metinleri 34 temel ilke çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ03 Kültürlerarası iletişim ve öğretbilim konusunu tartışır.
ÖÇ04 Ders kitaplarını öğretmen ve öğrenci bakış açılarıyla yorumlar.
ÖÇ05 Lagune (1-3) ve Berliner Platz (1-3) ders kitaplarını değerlendirir.
ÖÇ06 Alles Klar (1-3) ve Deutsch ist Spitze (A.1.1-A.1.2) ders kitaplarını değerlendirir.
ÖÇ07 Almanya yeni göç yasası çerçevesinde Türkiye'deki almanca dil kurslarında okutulan ders kitaplarını çok yönlü tartışır.
ÖÇ08 Alman ve Türk yayınevi kaynaklı ders kitaplarını çok yönlü karşılaştırır.
ÖÇ09 Kültürlerarası iletişimi tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders kitaplarında Telaffuz ve Görsel materyaller. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 84-94; Wicke, R. E. : S. 107-172. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma
2 Ders kitaplarında kullanılan metinler (34 Temel ilke). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Kültürlerarası iletişim ve öğretbilim. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 94-99. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
4 Ders kitabı- öğretmen- öğrenci üçkeninde uygulamaya yönelik ders kitabı değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 111-118. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Yabancı işçilere yönelik kurslarda okutulan ders kitaplarının genel değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 123-130. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
6 Almanya yeni göç yasası çerçevesinde Türkiye'de uygulanan Almanca dil kurslarında okutulan ders kitaplarının değerlendirimi. Öğrenciler farklı dil öğretim merkezlerinde bu kurslarda okutulan ders kitaplarını temin ederler ve araştırmalarını yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
7 Lagune (1-3) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Berliner Platz (1-3) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okumave uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Alles Klar (1-3) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
11 Lern mit uns (1-4) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
12 Deutsch ist Spitze (A.1.1-A.1.2) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
13 Alman ve Türk yayınevi kaynaklı ders kitaplarının karşılaştırılması ve değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
14 Genel değerlendirme I Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Genel değerlendirme II Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 10:38