ADE733 Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE733
Ad Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri irdeleyebilmek.

Dersin İçeriği

İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt. Ammer, R. (1988). Das Deutschlandbild in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache, (Band 6), München: Iudicium Verlag.

Notlar

İşlenecek konulara yönelik elden dağıtılan fotokopiler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapar.
ÖÇ02 Ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir.
ÖÇ03 Ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapar.
ÖÇ04 Ders kitaplarında yönlendirme konusunu irdeler.
ÖÇ05 Ders kitaplarında alman kültürünün sunuş biçimlerini tespit eder.
ÖÇ06 Ders kitaplarında dört temel beceri sınıflandırır.
ÖÇ07 Ders kitaplarında sözcük varlığı ve dilbilgisi konularını örneklerle açıklar.
ÖÇ08 Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütleri belirtir.
ÖÇ09 Ders kitaplarında hangi ülke bilgisel ve kültürel bilgilerin hangi amaçla ve hangi yoğunlukta yer aldığını ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-21. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 Almanca ders kitabı araştırması ve eleştirisi gelişim süreci. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 23-29. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Ders kitabı seçim ilkeleri (Stockholmer soru kataloğu ile Hermann Funk'un soru kataloğunun karşılaştırılması sonucu oluşturulacak yeni soru kataloğu) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Hangi ülke bilgisel ve kültürel bilgiler ders kitaplarında hangi amaçla ve hangi yoğunlukta yer alır. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 33-36; Ammer, R.: S. 49-53. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Ders kitaplarında Alman kültürünün sunuş biçimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 37-41; Ammer, R.: S. 97-111. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Ders kitaplarında hangi konular açıkça ortaya konur, neler olumlu yansıtılır, neler sorunsallaştırılır ya da eleştirilir Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41; Ammer, R.: S. 159-272. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Ders kitaplarında Almanya ile ilintili satırarası aktarımlar nelerdir ve nasıl yapılmıştır, yönlendirmeler var mıdır Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (I). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (II). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme- Konuşma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-50. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma- Yazma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-55. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Ders kitaplarında Sözcük varlığı ve Dilbilgisi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-70. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Genel Değerlendirme I Tekrar yapma, kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Genel Değerlendirme II Tekrar yapma, kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 10:37