ADE727 Lirik Metin Çözümlemeleri I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE727
Ad Lirik Metin Çözümlemeleri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Şiiri kuramsal ve uygulamalı örnekler çerçevesinde bilimsel araştırma zemininde didaktik örneklendirmelerin yazılacak bilimsel çalışmalara zemin oluşturma.

Dersin İçeriği

Şiirin tarihçesi, öncüleri, biçem ve biçimleri çerçevesinde tarihten günümüze yazınsosyolojisi ve yazınpsikolojisi bağlamında didaktik çalışma, örneklem.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Asmuth, B. (1972). Aspekte der Lyrik. Bertelsmann-Universitätsverlag. Korte, H. (2016). Geschichte der deutschen Lyrik seit 1945. Springer-Verlag.

Notlar

Winko, S. (2003). Kodierte Gefühle: Zu einer Poetik der Emotionen in lyrischen und poetologischen Texten um 1900 (Vol. 7). Erich Schmidt Verlag GmbH & Co KG. Burdorf, D. (2015). Einführung in die Gedichtanalyse. Springer-Verlag.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şiirin edebiyattaki yerini, yazın sosyolojisi ve yazın psikolojisi evrelerini özümser.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerini pekiştirir.
ÖÇ03 Metinleri alımlayarak yazar ile metni ve metnin yazılmış olduğu dönemin analizini derinlemesine yapar.
ÖÇ04 Yazmayı planladığı yüksek lisans tezine destek, kuramsal ve uygulamalı örneklendirmeler görür.
ÖÇ05 Ele alınan şiirler öğrencinin eleştirel bakış açısını güçlendirir.
ÖÇ06 Metinlere dönemsel ve uygulamalı yaklaşımla edindiği bilgi birikimini analiz gücünü geliştirir.
ÖÇ07 Yorumbilimsel bakış açısını derinleştirir.
ÖÇ08 Mesleki alanında öğretim malzemeleri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Liriğin tarihçesini öğrenir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Lirik-Tiyatro'nun tarihte bağıntısını anlar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Şiirde müziğin gücü - batı yazınında müzik-lirik bağıntısını kavrar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Alman edebiyatında akımlar ve Lirik kavramlarını bilir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Şiir biçimleri: şarkı, ode, sonet kavramlarını bilir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Barok akımında şiir: alegori, örneklendirme kavramlarını bilir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Carpe diem ve memento mori kavramlarını analiz eder Martin Opilz ''Ach liebstel lass uns eilen'' şiirinin carpe diem ve memento mori çerçevesinde analizi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Baladları öğrenir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Şiirinin yazın psikolojisi bağlamında analizini yapar Goethe'nin ''Wilokommen und Abschied'' adlı şiirinin yazınpsikolojisi bağlamında analizi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
11 Eser analizi yapar Heinrich Heine: Lyriches Intermezzo eser analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Kadın olarak yazabilmeyi kavrar ''Hoch auf dem Turme'' eserinin analizi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kadın olarak yazabilmek: yazın sosyolojisi bağlamında ''Hoch auf dem Turme'' analizini yapar Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 19. yüzyıl kadın şairlerin şiirlerine eleştirel bakış. Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar konularına katılır Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 08:53