Genel Bilgi
Kod | ADE726 |
Ad | Çağdaş Dilbilim Kuramları II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere modern dilbilim kuramlarını öğretmek ve bu kuramlar çerçevesinde dil betimlemeleri yapmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Dilbilim hakkında öğrencilere bilgi vermek, bu bilgileri uygulamalarını sağlamak
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Erzählen (Kurze Einführungen in die germanistische Linguistik - KEGLI, Band 19) Buch 11 von 16: Kurze Einführungen in die germanistische Linguistik - KEGLI | von Tabea Becker und Juliane Stude | 2017
Notlar
Einführung in die moderne Linguistik von John Lyons , W. Abraham, et al. | 1995
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci dilin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Öğrenci dilin işlevlerini bilir |
ÖÇ03 | Öğrenci çağdaş dilbilim ile tarihsel dilbilim arasındaki farkları bilir |
ÖÇ04 | Öğrenci dil betimlemelerinin nasıl yapılacağını bilir |
ÖÇ05 | Öğrenci uygulamalı dilbilim kuramlarını öğrenir |
ÖÇ06 | Uygulamalı dilbilim kuramları ile neler yapılabileceğini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evrensel dilbilgisi kuramı | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dolaysız kurucular dilbilgisi kuramı | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üretici-dönüşümsel dilbilgisi kuramı | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Birleşimsel dilbilgisi kuramı ve diğer kuramlardan farkları | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Durumsal dilbilgisi | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşlevsel dilbilgisi kuramı ve diğer kuramlardan farkları nelerdir | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
7 | Sözeylem kuramı | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Uygulamalı dilbilim ve alanları | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karşılaştırmalı dilbilgisi, çıkış nedenleri, bilimsel dayanakları ve faydaları | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bilgisayar dilbilimi nedir, neye yarar | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Çevredilbilim ve yakın alanlar | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Feminist dilbilim | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Hukuksal dilbilim nedir | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sosyodilbilim, psikodilbilim, edimsel dilbilim, metin dilbilim, | Ders kitapları ve ek materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |