Genel Bilgi
Kod | FZK207 |
Ad | Bilgisayar Programlama Dili I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Python programlama dili ile temel programlama kurallarının ve mantığının öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu derste Python programlama dili kullanılarak temel programlama bilgileri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yıldız, O.T., (2021). Python ile Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Türeci, R.G., Çakır, İ.T., Dağıstanlı, H., (2021). Fizik ve Mühendislikte Python, Gazi Kitabevi, Ankara.
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar dillerinin tarihsel gelişimini özetler. |
ÖÇ02 | Bir problemi çözümü için iş akış şeması hazırlar. |
ÖÇ03 | Bilgisayar programlama dilinde farklı değişkenleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Bilgisayar programlama dilinde girdi/çıktı komutlarını tanır. |
ÖÇ05 | Bilgisayar programlama dilinde karar verme komutlarını kullanır. |
ÖÇ06 | Programlama dilinde döngü ve şartlı işlem yapma komutlarını çalıştırır. |
ÖÇ07 | Bilgisayar programlama diline ait fonksiyonları ve alt programları yeniden düzenler. |
ÖÇ08 | Python programlama dilinde fonksiyonların ve alt programların olduğu bir problemi çözen bilgisayar programı hazırlar. |
ÖÇ09 | Python programlama dilinde yazılmış olan karmaşık bir programın hatalarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Programlama | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sabitler, değişkenler, veri tipleri ve özellikleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Aritmetik ve mantık operatörleri, kullanım örnekleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Temel giriş çıkış fonksiyonları, başlık dosyaları | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Program kontrol komutları, if, if-else, switch-case, goto komutlarının kullanımı ve örnek çözümleri. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Program kontrol komutları, for, while, do-while döngüleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İç içe döngüler ve özellikleri, örnek çözümleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Do döngüsü ile serilerin hesaplanması, örnek çözümleri | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Basit bir program yazım kuralları, değişkene sabitlerin atanması, basit hesaplamalar | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İndisli değişkenler ve özellikleri, dimension komutu | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İndisli değişkenler ile ilgili örnek çözümleri, sayı ve karakter dizileri. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Fonksiyonlar, ana programa değer aktarmayan ve değer aktaran fonksiyonlar. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kendi kendini çağıran fonksiyonlar. harici fonksiyonlar, main fonksiyonuna değer aktarılması. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Bütün öğrenilenlerin kullanılması ile programların yazılıp derlenmesi. | İlgili konuya çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |