Genel Bilgi
Kod | FZK304 |
Ad | Elektromanyetik Teori II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FARUK KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. FARUK KARADAĞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı elektromagnetik teorinin temel kavramları ile düşünme ve elektromanyetik problemleri çözümleme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste yük, magnetostatik, Ampere yasası, vektör potansiyel, Faraday yasası, elektrodinamik, Maxwell denklemleri, vector potential, electromanyetik dalga konuları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths, Cambridge University Press, (Çeviren Basri Ünal), Gazi Kitabevi, 2003
Notlar
Elektromagnetik Teori, David J. Griffiths, Cambridge University Press, (Çeviren Basri Ünal), Gazi Kitabevi, 2003
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik Teorinin temel kavramlarını kullanarak fizik problemlerine çözümler üretir. |
ÖÇ02 | Farklı disiplinlerdeki problemlerle Elektromanyetik Teori kavramlarını kullanarak çözüm üretir |
ÖÇ03 | Elektromanyetik Teori kavramlarını temel olarak kullanıp ileri düzey çalışmalar yapar. |
ÖÇ04 | Manyetik alan kavramını açıklar |
ÖÇ05 | Magnetic malzemelerin özelliklerini tanımlar |
ÖÇ06 | Manyetizasyon kavramını kullanarak açıklamalar yapar |
ÖÇ07 | Zamana bağlı alanları açıklar |
ÖÇ08 | Madde içinde elektrik alanları tanımlar |
ÖÇ09 | Faraday yasasını açıklar |
ÖÇ10 | Maxwell denklemlerini formüle eder. |
ÖÇ11 | Korunum yasalarını tanımlar. |
ÖÇ12 | Düzlem elektromanyetik dalgalara yönelik problemleri çözer. |
ÖÇ13 | Elektromanyetik dalganın yayılmasını açıklar. |
ÖÇ14 | Yük, enerji ve momentum kavramlarını özetler. |
ÖÇ15 | Poynting vektörünü tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lorentz Kuvveti Yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Biot-Savart Yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Magnetik Alanın Diverjans ve Rotasyoneli | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Magnetik Vektör Potansiyel. | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Mıknatıslanma, Mıknatıslanmış bir cismin Alanı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yardımcı Alan H | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Davranışlı Ortamlar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektromotor Kuvveti | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İndüklenme ve Faraday Yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Maxwell Denklemleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektromagnetik Teorinin Potansiyel Formülasyonu | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Elektromagnetik Teorinin Potansiyel Formülasyonu (devamı) | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Elektrodinamikte Enerji ve Momentum | Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekrar ve uygulama | Final öncesi çalışmalar tamamlanmalı. uygulamaya hazır gelinmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |